Na bývalém staveništi už nyní vyrostla jednopatrová betonová budova, která se promění v moderní stavbu s názvem Bus Terminal Florenc. „Stavba nové haly nadále běží podle harmonogramu, v současné době se budova nachází ve fázi dokončování hrubé stavby. Současně s ní také probíhají práce na vnitřním vybavení,“ uvedla za společnost ČSAD Praha holding, která ústřední autobusové nádraží spravuje, Nikola Rafajová.
Hala by měla cestujícím nabídnout dostatečné zázemí. Zmizí stánky s levnou módou, přepálenými klobásami a nečistá zákoutí s bezdomovci. Kromě standardních služeb pro cestující budou v areálu nádraží restaurace, obchody a toalety.
Budova bude též vybavena bezpečnostním kamerovým systémem. „Jsme v jednání s Policií ČR a Městskou policií hlavního města Prahy o zřízení stálé služebny v prostorách autobusového nádraží,“ řekl Pavel Vráblík, generální ředitel ČSAD Praha.
V rámci haly budou k dispozici také bankomaty, zachována zůstane i možnost příjezdu vozů taxislužby k odbavovacímu prostoru. Celá hala bude klimatizovaná.
„Náklady na stavbu odhadujeme ve výši 50 milionů korun, dalších deset až dvacet milionů spolknou související práce,“ řekl Vráblík.
Celý areál autobusového nádraží Florenc se přestavuje za plného provozu. Z nádraží Florenc totiž ročně vyjede 200 tisíc autobusů, které obslouží kolem sedmi milionů cestujících. Kvůli tak velkému objemu pasažérů vůbec nepřicházelo v úvahu nádraží uzavřít.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy