Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Nova, Seznam a Atlas společně

Česko

Nejsledovanější komerční televize a přední portály chtějí přenést televizní reklamu nově do prostředí internetu.

PRAHA České portály Seznam.cz a Atlas.cz budou na internetu šířit reklamní spoty televize Nova. Až dvacet milionů reklam za měsíc umožňují „odvysílat“ herní sekce portálů, jejichž obsah dodává Seznamu i Atlasu společnost Geewa.

Právě její smlouva s Novou otevírá nový kanál distribuce videoreklamy na internetu. „Uzavřeli jsme dohodu s Novou, se Seznamem a s Atlasem. Celé je to nastavené tak, že Nova bude standardně prodávat svým klientům reklamu a my ji budeme umísťovat před naše hry,“ přiblížil LN šéf Geewy Miloš Endrle. „Je to hlavně dohoda s portály Seznam a Atlas,“ zdůrazňuje obchodní ředitel Nova Jan Řehák. „Jde o zajímavý produkt, který je v synergii s naším záměrem poskytovat videoreklamu na internetu. Z různých produktů je nejblíže televiznímu divákovi.“

„Hry společnosti Geewa hraje každý den sto tisíc lidí, kteří se denně zúčastní sedmi set tisíc duelů. To umožňuje prezentovat dvacet milionů reklamních videoklipů za měsíc,“ uvedla firma na svém webu. Spoty nakoupené Novou se mají zobrazovat na serveru Hry.cz, jenž spadá pod Seznam, na Hry. Atlas. cz a na domovském portálu Geewa. com. A také v rámci české verze komunikačního programu ICQ.

Tento celosvětově populární komunikátor zastupuje v Česku portál Atlas a podle jeho tvrzení používají ICQ již dva miliony Čechů. Atlas prodává reklamní prostor v ICQ a s přidruženým produktem internetové televize ICQ TV chce brzy konkurovat navštěvovanějším videoserverům YouTube.com či Stream.cz.

Podle Endrleho může Geewa díky Nově dosáhnout několikanásobně vyšších tržeb než právě třeba Stream, jehož videa implementuje portál Seznam do svých zpravodajských i zábavních služeb. „Geewa se stává provozovatelem zábavního kanálu, který chceme nabízet nejen na internetu, ale také v interaktivní televizi a na mobilních telefonech,“ připomněl Endrle i spolupráci s operátory.

Start distribuce televizní reklamy v prostředí internetu ale nezačíná lehce. „V tuto chvíli se potýkáme se spoustou problémů,“ konstatuje šéf Geewy. Mezi porodní bolesti patří hlavně problémy s autorskými právy, řada inzerentů nemůže kvůli znění smluv například se známými osobnostmi vysílat televizní spoty také na internetu. Sporné jsou také provize pro agentury, které nákup prostoru v médiích zprostředkovávají. „Mediální agentury mají velké procento za prodej reklamy na internetu, ale menší za televizi. Zdá se nám tedy, že nemají velký zájem tuto službu nabízet inzerentům za podmínek televizních, ale chtějí podmínky internetové,“ říká Miloš Endrle.

„Jde o mladý produkt. Oslovujeme klienty a čekáme odezvu. Zatím v rámci videoreklamy promujeme vlastní pořady Novy. Pro klienty je to nová věc a bude chvíli trvat, než zjistí, jak to funguje,“ míní šéf obchodu Novy Jan Řehák.

Účastníci projektu plánují co nejvíc zjednodušit nákup videoreklamy na internetu, aby třeba inzerenti měli možnost kupovat prostor pro reklamu i přímo od médií, a zlomit také představu zadavatelů, že online hry jsou doménou nemajetných náctiletých. „Čtyři z deseti hráčů našich her jsou ženy a třicet procent hráčů je starších 30 let. Navíc špičku návštěvnosti zaznamenáváme mezi sedmou a desátou hodinou večer, tedy v hlavním vysílacím čase televizí,“ podotýká Miloš Endrle. Plánem pro letošní rok je podle něj vyřešit počáteční potíže nového trhu a získat první inzerenty: „Cíl je zpropagovat produkt směrem k vánočnímu trhu a připravit půdu pro další rok.“

Tabiůla

Nejúspěšnější hry portálu Geewa.com

2008 Únor

Název hry Duelů měsíčně Hráčů denně

1. Slovní fotbal 5 605 177 36 732

2. Solitér 3 513 098 10 541

3. Kulečník 2 495 351 16 196

4. Prší 2 077 946 13 023

5. Piškvorky 1 109 904 7 292

6. Kris Kros 614 925 7 409

7. Pexeso 525 706 3 419

8. Lodě 395 093 4 814

9. Puzzle 393 611 3 280

10. Šachy 317 467 3 585

Pramen Geewa.com / šk

Autor:

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...