Pondělí 27. května 2024, svátek má Valdemar
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Nové BMW překvapuje použitou technikou

Česko

Značka BMW v letošním roce rozšířila svůj výrobní program o dva nové modely. To jí ale nijak nebrání v další modernizaci tradičních modelových řad. BMW totiž v přímém přenosu celému světu představilo zbrusu novou generaci jednoho ze svých tradičních modelů - řady 5, který se řadí do vyšší střední třídy. Současně s odhalením vozu byly zveřejněny i detailní technické informace. BMW se s novým modelem drží své obvyklé filozofie a sází na spojení komfortu a tradičně podmanivých jízdních vlastností. V tuto chvíli ještě nelze posoudit, jak se to podařilo, protože s automobilem zatím nejezdil nikdo mimo automobilku, avšak podle použité techniky lze očekávat značný posun od jeho předchůdce, který v mnoha ohledech stanovoval standardy pro danou třídu.

Vyber si svůj podvozek Jako základ byl pro novou generaci BMW řady 5 použit podvozek z většího a luxusnějšího modelu, řady 7. Nový model je samozřejmě celkově menší, lehčí a tím i obratnější. Vyznačuje se také použitím pokrokových systémů podvozku, které řidiči umožňují zvolit, zda si přeje vůz zaměřený spíše na komfort, nebo na sport.

Buďme konkrétnější. K dispozici jsou například adaptivní tlumiče, které se kombinují s aktivními stabilizátory. Opomenout nelze ani řízení zadních kol. Nad všemi systémy včetně stabilizačního bdí řídicí elektronika, která automobil jako celek přizpůsobuje aktuálním přáním svého řidiče.

Hned po uvedení do prodeje budou v nabídce pouze verze s pohonem zadních kol, jiné automobilka zatím oficiálně nepotvrdila. Obecně se však očekává také nabídka modelů s pohonem všech kol a v budoucnu i kombi.

Sedm motorů, až osm rychlostí Automobil se představil hned se sedmi motory. Čtyři spalují benzin a nabízejí výkon od 204 do 407 koní. Jedná se o tři řadové šestiválce a jednu osmiválcovou jednotku vrcholného typu 550i, které jsou všechny vybaveny přímým vstřikováním paliva. Vznětové verze začínají modelem se čtyřválcovým turbodieselem o výkonu 184 k a prozatím končí šestiválcem disponujícím 245 k. K zajímavostem patří i samočinná převodovka, nabízená na přání, která má osm rychlostních stupňů.

Novinka navazuje na 37letou tradici modelu BMW řady 5 a jedná se o její v pořadí již šestou generaci. Zda se bude těšit takové oblibě jako ty předchozí, ukáže čas, nicméně již nyní je podle dostupných informací zřejmé, že k tomu má dostatek předpokladů.

Autor: