„Ať už se podíváte na kterýkoli výrobek, tak jeho cena je vždy nižší, než je obvyklé v jakékoli jiné síti,“ říká majitelka firmy Levné potraviny Hana Havriljaková.
Její obchody sází na to, že v době krize jsou zákazníci zvláště citliví na ceny potravin a hledají způsob, jak co nejvíce ušetřit. V současnosti se počet obchodů Levných potravin blíží ke třiceti. Nejvíce jich je v Praze: sedm. Podle Havriljakové provozují většinu z mimopražských obchodů jiní podnikatelé a společná je pouze koncepce a firemní značka.
Podle odborníků budou mít Levné potraviny úspěch. „Například důchodci a matky na mateřské, na které se takové obchody orientují, mají navíc hodně času a nakupování v malých prodejnách je pro ně i o sociálním setkávání,“ míní Zdeněk Skála ze společnosti Incoma, která se zabývá průzkumem trhu. Skála také dodává, že cílová skupina nového řetězce nemá problém koupit výrobek, který je těsně před vypršením doby spotřeby.
Další informace na straně 16