Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Obchody lákají na slovo krize

Česko

PRAHA Světovou krizi, jejíž dopady začíná pociťovat i česká ekonomika, se snaží obchodníci využívat ve svých marketingových kampaních. Slovo „krize“ se tak stále častěji objevuje na nejrůznějších reklamních letácích.

Cíl obchodníků je jasný – nalákat co nejvíce zákazníků, že právě u nich se vyplácí nakupovat v době ekonomické krize. Na tuto strategii v současné době sází velké množství obchodů.

Příkladem může být síť obchodních domů Tesco. „Naše poslední kampaň skutečně reaguje na atmosféru ekonomické krize, kdy slovo krize se stalo jedním z nejpoužívanějších,“ uvedla Eva Karasová, mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR. Do záhlaví svého lednového reklamního letáku umístila nápis „Tesco pomáhá v době krize“ s dovětkem „S námi ušetříte“. Krizově laděná kampaň je podle Karasové součástí dlouhodobé propagační akce zaměřené na nízké ceny. Určena je zejména pro zákazníky, kteří výrazně hledí na ceny, a zdůrazňuje hlavně obchodní značku Tesco.

Na ekonomickou krizi nesázejí jen obchodní řetězce, ale i menší obchodníci. Například výlohu jedné prodejny s obuví v centru Prahy již několik dní zdobí velký nápis „Destrukce cen – reakce na celosvětovou finanční krizi“.

Podle ekonomů se obchodníkům může tato „krizová strategie“ jen vyplácet. České domácnosti budou v letošním roce vynakládat své peníze daleko efektivněji, než tomu bylo dříve. „Spotřebitelé se budou stále více řídit cenou zboží, a to v míře ještě větší než doposud. Tento trend začíná být patrný už nyní, kdy zákazníci přecházejí k maloobchodníkům, kteří si hlídají ceny výrobků,“ řekl Martin Tesař z poradenské společnosti Deloitte.

To potvrzuje i Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která v Česku provozuje síť obchodů Albert a Hypernova. „V poslední době pozorujeme, že jsou zákazníci více citliví na ceny. Mění se struktura nákupních košů, kdy lidé více nakupují zboží levnějších značek a daleko více reagují na speciální slevové akce,“ řekl Kytýr.

Ekonomická krize je pro velké množství domácností skutečným mementem. Podle studie společnosti GfK více než polovina Čechů přiznává, že má větší či menší obavy, aby se jejich životní úroveň v důsledku krize nesnížila. Lidé se obávají poklesu výroby a následného propouštění.

„Naše poslední kampaň skutečně reaguje na atmosféru ekonomické krize, kdy slovo „krize“ se stalo jedním z nejpoužívanějších.“

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!