Středa 15. května 2024, svátek má Žofie
130 let

Lidovky.cz

Óčko se spojuje se Seznamem

Česko

Hudební televize bude dávat své pořady na server Stream.cz, který z poloviny patří nejnavštěvovanějšímu portálu v Česku.

PRAHA Další z tuzemských televizí se rozhodla být na internetu více vidět. A využívá k tomu vyzkoušenou cestu. Hudební stanice Óčko bude od 1. října umísťovat některé své pořady na server Stream.cz. „Bereme to jako možnost propagovat Óčko, budovat jeho značku,“ řekl LN k nově uzavřené dohodě generální ředitel stanice Jiří Balvín.

Stream.cz, spuštěný před dvěma a půl lety někdejším šéfem TV Prima (původně Premiéra) Milošem Petanou, je momentálně nejpopulárnějším tuzemským videoserverem. Spojení s portálem Seznam.cz, jemuž Petana před časem prodal polovinu v provozující společnosti Global Inspiration, mu zajistilo vysokou návštěvnost. Na druhou stranu však server potřebuje neustálý přísun původních videí. Některá mu poskytují právě smluvní partneři.

Konkrétně z televize Óčko by hned po odvysílání na obrazovce měla na internet k volnému přehrání chodit zhruba desítka pořadů, především moderovaných, třeba Inbox či Stylissimo. „Domluvili jsme se zatím na půl roku,“ přiblížil ředitel Balvín s tím, že na základě konkrétních výsledků se posoudí jak dál. „Utvrdilo nás, že se do toho pouští i velké televize,“ podotkl.

Óčko je totiž už druhou televizí, která bude Streamu obsah dodávat. Už loni v říjnu podobné partnerství uzavřela jiná komerční stanice, Prima. Ta na Stream v současné době umísťuje v podstatě kompletní původní produkci, celkem šestnáct pořadů včetně zábavních cyklů, politické publicistiky i nejnovějšího seriálu Přešlapy.

Také v případě Óčka bude platit, že společné fungování má být placeno z reklamy, přičemž shánět ji mají obě strany a výdělek půjde napůl. „Dohodli jsme se – stejně jako Prima –, že se budeme se Streamem dělit padesát na padesát,“ potvrdil Jiří Balvín. Stream.cz podle aktuálních výsledků NetMonitor denně navštěvuje přes sto tisíc lidí (měsíčně 1,4 milionu lidí), stráví tam průměrně 11 minut za den (26 minut měsíčně). Óčko podle průzkumu Media Projekt sleduje denně 298 tisíc lidí.

Stanice si už loni založila kanál na celosvětově nejnavštěvovanějším videoserveru YouTube (patří Googlu), zveřejnila na něm ale zatím jen necelé čtyři desítky videí. Teď chce vsadit na lokálnější prostředí, a přitom nezačínat úplně od základů. „Do budoucna se nebráníme budovat něco takového sami, ale v současné době na to kapacitně nemáme. A Stream s tím má zkušenost,“ vysvětluje Balvín rozhodnutí učiněné, jak říká, v revoluční mediální době. Opět začne vysílat digitálně Další novinkou Óčka je jeho návrat do digitálního pozemního vysílání. Stanice se totiž dohodla s provozovatelem multiplexu (sítě) 4, společností Telefónica O2, že začne od 1. října experimentálně šířit její signál v Praze, Brně a Ostravě. Zároveň bude Óčko dál lokálně vysílat jak v Ostravě, tak na jihu Čech.

Óčko začátkem srpna odešlo ze sítě 3, respektive od jejího operátora Czech Digital Group, údajně kvůli předražené nabídce bez možnost jiné volby. Nový kontrakt s Telefónikou, uzavřený na dobu neurčitou, má ředitel Óčka Balvín za „ekonomicky výhodný“. Ušetřené peníze plánuje televize vložit do programu. „Atraktivní program pro diváky pro nás bude vždy důležitější než využívání technologie za každou cenu,“ prohlásil výkonný šéf Óčka Hynek Chudárek.

***

Vysílače

Dostupný 30 % obyvatel ČR má být od 1. října signál Óčka v síti 4 a přes lokální vysílače. Óčko lidé naladí na vysílačích Praha – Olšanská, kanál 64 (Telefónica O2), Brno – Jihlavská, kanál 64 (Telefónica O2), Ostrava – Máj, kanál 63 (Telefónica O2), Ostrava – Klimkovice, kanál 28 (Local TV Plus) a České Budějovice – Včelná, kanál 29 (Gimi TV).

Autor: