Podnik ve zprávě uvádí, že nepředpokládá, že by se trh s automobily dostal v brzké době na úroveň před recesí, kvůli níž se teď lidem nechce kupovat auta.
Uzavření továrny je tvrdou realitou současného ekonomického prostředí, uvedl Reilly. Před ním se o konci továrny vyjádřil i šéf závodní rady továrny v německé Bochumi Franco Biagiotti. Německý deník Welt napsal, že většina výroby vozů Astra se z Antverp přesune do Bochumi. O plánech uzavřít továrnu v Antverpách již psal belgický tisk, ale bez uvedení zdrojů. Werner Dillen z vedení odborů podotkl, že se tato špatná zpráva očekávala dvanáct měsíců.
Červnový termín zazněl na včerejší poradě managementu Opelu. Zaměstnanci v Antverpách obsadili na protest proti ohlášeným ztrátám míst tovární parkoviště již ve středu odpoledne.
Osud belgického závodu byl po nějakou dobu nejistý. Když majitel Opelu, americká automobilka General Motors, loni chystala prodej své německé divize kanadské skupině Magna a ruské bance Sberbank, o plánu zavřít závod se zmiňovali již uchazeči o Opel. GM se poté rozhodla, že své evropské aktivity neprodá. Podle Reillyho způsobí ekonomická krize na trhu s automobily, že se letos prodá v Evropě o 1,5 milionu méně aut než v minulém roce. Proti roku 2007 to bude propad o čtyři miliony.
Rozhodnutí GM o Opelu je tvrdou ranou nejen pro 2600 zaměstnanců v Antverpách, ale i pro dodavatele závodu, kteří zaměstnávají dalších deset tisíc lidí.