V rámci Sdružení pro internetovou reklamu se připravuje i jednotná metodika, jak měřit návštěvnost internetu pomocí mobilu. To dosud nebylo možné, a zadavatelé tak mohli efektivitu svých kampaní jen odhadovat.
Vodafone byl prvním operátorem, který v Česku mobilní reklamu spustil. Výměnou za zobrazování reklamy mohou studenti například posílat SMS zprávy zdarma. „Zde máme k dnešnímu dni osmdesát tisíc registrovaných uživatelů, kteří pošlou měsíčně mezi deseti a dvanácti miliony SMS. Průměrně se jim zobrazí kolem dvou a půl reklamního proužku na SMS,“ řekl šéf oddělení pro mobilní reklamu Vodafone Tomáš Mátl.
Podle Mátla výnosy z reklamy ve Vodafone prudce rostou, meziročně jeho tým ztrojapůlnásobil tržby. „Letošní výnosy z reklamy budou v řádech desítek milionů,“ uvedl Mátl s tím, že od června je pro Vodafone poskytování reklamního prostoru v mobilech, na vlastních stránkách či ve firemním časopise ziskové. U Vodafonu inzerují internetové firmy Seznam a Aukro, dále pak prodejci letenek a jízdenek Student Agency a Asiana a automobilky TPCA a Škoda Auto.
Službu placenou z reklamy nabízí i konkurenční Telefónica O2. Při volání se službou „Platí to Kvído“ si volající poslechne krátké reklamní sdělení a potom může jednu minutu telefonovat zdarma.