Čtvrtek 23. května 2024, svátek má Vladimír
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Opět ale s omezením

Česko

Velmi rychlá zábava.

Volkswagen Scirocco R je svérázné auto – alternativa ostrých hatchbacků i kupé. Dokáže být velmi rychlý, všestranný, a dokonce i praktický.

Něco mu ale tak trochu chybí a leccos zase přebývá.

Pohon všech kol by se v některých situacích hodil, jenže by zvýšil hmotnost i cenu nejrychlejšího Scirocca. A kdo po něm touží, ať si pořídí „čtyřkolku“ VW Golf R. Tato auta mají ovšem mnoho společného. Předně motor, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. V Sciroccu R má výkon 265 koní, ale působí, jako by byl ještě silnější.

Tohle auto je totiž opravdu rychlé. O svém potenciálu dá nahlas vědět již hutným duněním, které se ozve hned po nastartování. A nezklame ani po rozjezdu. Čtyřválec má dost síly prakticky od volnoběhu a brzy poté, co ručička otáčkoměru mine dvojku, nadšeně táhne až do vysokých otáček, což u přeplňovaných motorů není samozřejmostí. Akci doprovází nabručený zvuk a zmíněné dunění, které ale začne Hlasitost ale ke sportovním autům patří. A když má Scirocco R příplatkovou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, jako námi zkoušený vůz, při přeřazení na vyšší stupeň si krásně „odplivne“. Rychlostní skříň zkracuje zrychlení a prý i snižuje spotřebu. Umožňuje takřka okamžité změny převodů bez polevení zátahu – další stupeň má již předřazený. Lze ji ale občas zmást, což se projeví prodlevou srovnatelnou s klasickými „automaty“.

Nařízená stabilita Scirocco R nedává svým řidičům plnou kontrolu. Naštěstí má tak dobrý podvozek, že lecjakou řidičskou chybu odpustí. Také přilnavost je vynikající, a to i na rozbitějších silnicích. Navíc si můžete vybrat, Scirocco R má standardně adaptivní odpružení se třemi režimy tuhosti, ovlivňující i práci posilovače řízení (bohužel elektromechanického, který do volantu nedodává tolik informací jako klasická hydraulika).

Nedotáčivost přirozenou pro auta s pohonem předních kol v zatáčkách neutralizuje zařízení simulující práci mechanického samosvorného diferenciálu, elektronicky řízené přibržďování vnitřního kola. Je to úsporné řešení, leč docela fungující.

Je tu ale jeden problém – stabilizační systém. Ne že by na něm bylo něco špatného, pracuje citlivě a ve sportovním režimu nechá auto v zatáčkách i trochu sklouznout. Jenže jej nelze vypnout, jen omezit. Že by Volkswagen nevěřil řidičským schopnostem svých zákazníků?

Přes všechnu kritiku je Scirocco R velmi zdařilé auto. Vypadá jako kupé, ale dokáže v relativním pohodlí pobrat čtyři pasažéry, jejich zavazadla a nezničí je ani na delších cestách. Zkrátka auto, se kterým můžete jezdit denně. Zajímavý a velmi rychlý mix ostrého hatchbacku s kupé, navíc se štědrou výbavou a za rozumnou cenu. To je dobrá nabídka. Jen musíte zhodnotit, jakou cenu má

***

TECHNICKÁ DATA Rozměry 4248 x 1820 x 1394 mm Zavazadlový prostor 312 l Hmotnost 1364 kg Motor přeplňovaný 4válec, 2,0 l Výkon 195 kW (265 k)/6000 min-1 Toč. moment 350 N.m/2500 min-1 PROVOZNÍ VLASTNOSTI Zrychlení 0–100 km/h 5,8 s Nejvyšší rychlost 250 km/h Komb. spotřeba 8,0 l / 100 km Cena 854 600 Kč

Autor:

Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA
Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA

Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...