Pokud použiji poťapanou logiku autora článku, musím zákonitě volat: Více opilců za volanty!
Kromě toho, všichni víme, že:
1) se na toho, kdo "nadýchá", svede i nehoda, kterou nezavinil a v případě nenadýchání by nikoho ani ve snu nenapadlo ho vinit.
2) s nástupem nových přístrojů je alkohol prokazatelnější, dřívější "zbytkáče" nebo nízké hladinky byly často vydýchány, než se nehoda sepsala a dojelo se na krev.
3) při obsahu alkoholu do 0,5 promile může o "opilosti" mluvit opravdu pouze člen armády spásy, český policista nebo úplný blbec. Je to stejné, jako po šlápnutí do louže prohlásit, že jsem "úplně promočen".
Ja bych dal hranici nekde kolem 0.2 promile, pod ni bych to povazoval za chybu mereni a do toho se vlezou i ty ruzne kompoty, zbytkace a co ja vim co
Jako když jel v rauši a pak navrhoval střízlivým povinné testery alkoholu do aut...s takovými kádry v politice bude vždy jen a jen lépe...jestli to teda ještě vůbec víc jde,...
http://domaci.ihned.cz/c1-24734710-poslanec-ridil-opily-nyni-navrhuje-jezdit-na-dalnici-160" target="_blank" rel="nofollow">http://domaci.ihned.cz/c1-24734710-poslanec-ridil-opily-nyni-navrhuje-jezdit-na-dalnici-160
Ale vám jde, osobo, jen o jednu část politiků, že... Chyba, darebáci a ožralové jsou ve všech stranách...
Je sice v pořádku upozornit na počet fatálních zranění po střetu s vlivem alkoholu, ale příčinná souvislost z toho nijak neplyne! To by totiž muselo být řečeno, kolik lidí zemře sice při srážce s opilým řidičem, ale kvůli tomu, že sami neměli zapnutý třeba bezpečnostní pás. A především je u nás ve zvyku svalit vinu primárně na toho, kdo pil, jakkoli kdyby býval nenadýchal, byl by považován za poškozeného. (Příkladem budiž můj známý, který zastavitl před přechodem, nějaký blbec do něj zezadu šťouchl, protože nedodržel bezpečnou vzdálenost a měl letní kola, ovšem známý nadýchal zbytkový alkohol, takže všechno šlo na jeho vrub). Pro přesnou statistiku by bylo také nutné uričt, jaký je podíl řidičů pod vlivem, kteří nebourají, vůči těm bourajícím opilým. Vzhledem k počtu nehod celkem je dost možné, že větší pravděpodobnost nehody je u řidičů telefonujících, rozčilených, s rýmou atp., čili je otázkou, zda by jiné přestupky neměly být trestány více než alkohol, nadto zda by řidiči neměli prokázat při silniční kontrole svou celkovou kondici (třeba v nějakém testu koncentrace). Tím v žádném případě nepodporuji, aby se alkohol za volantem toleroval, jen mě prostě mediální nakládání se statistikami coby statistika rozčiluje.