V takové situaci požádal o konsolidaci, tedy sloučení stávajících dluhů do jednoho. Na první pohled patří Karel ke klientům, kterým by konsolidace půjček pomohla hned z několika důvodů. Za prvé, místo různých splátek v různé dny (někdy i před výplatou) by platil najednou jedinou splátku. Za druhé, Karel by si mohl prodloužit dobu splatnosti a měsíční splátka dluhu by celkově mohla být nižší.
Karlova žádost byla ale bankou zamítnuta. Podle ní měl Karel nejen příliš mnoho dluhů na různých místech, ale navíc se novými a novými úvěry snažil splácet staré půjčky, a tím se postupně dostával do začarovaného kruhu.
Pozor na registr dlužníků Další důvod pro zamítnutí konsolidace přinesla kontrola v registru dlužníků. Z ní vyplynulo, že Karel od začátku roku platil jeden úvěr pravidelně až 14 dnů po splatnosti. Navíc banka v registru objevila i poznámku o tom, že u jiného úvěru nezaplatil poslední čtyři splátky. Jiné dva úvěry byly sice spláceny, ale ne řádně. Vždy zřejmě záleželo na tom, jestli měl Karel peníze právě k dispozici.
„Obecnou podmínkou poskytnutí konsolidace bývá vždy fakt, že klient své současné úvěry platí řádně a včas,“ říká pracovnice banky. Karel tuto podmínku nesplnil a jeho žádost tak byla zamítnuta.