Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ordnung musí být

Česko

Rada pro reklamu je až příliš politicky korektní

Když německá autopůjčovna Sixt využije v Česku v reklamě Mirka Topolánka způsobem, jaký by jí v Německu prošel – podle tamního nejvyššího soudu je přípustné „satiricky využívat aktuální politické dění při vymýšlení reklamních sloganů“ –, tak narazí. Že by někdo po fiasku s milionářským závodem chtěl ukázat, že u nás panuje důkladnější ordnung než v tradičně spořádaném Německu?

Spíš je to ukázka toho, jak jsou u nás orgány včetně těch tzv. nezávislých nebo samoregulačních prorostlé politikou a jak to přispívá k reglementaci svobody projevu. Prezidentem Rady pro reklamu, která rozhodla o stažení, je totiž Radek Pokorný, politicky napojený právník par excellence. Sice má blíž k ČSSD, ale evidentně cítí zájmy politické třídy jako celku. Nikoho mimo tento polosvět by dnes nenapadalo považovat Topolánka za „veřejnou autoritu“, jejíž využívání v reklamě je podle Pokorného nepřijatelné. Svobodu projevu zatím máme, ale nikdo ji nesmí uplatňovat moc nahlas.

Čtěte „Reklama Sixtu...“ na straně 4

Autor: