Kopie Mánesovy kalendářní desky zachovává koncepci, smysl a charakter originální předlohy, tvrdí webu Lidovky.cz autor kontroverzní malby na Staroměstské věži v Praze Stanislav Jirčík. Pojetí lunet budí vášnivé diskuse. Malíř, který restauroval věhlasné Mánesovo dílo z roku 1866, podle kritiků nerespektoval znění zadávací dokumentace, když v kopii pozměnil některé prvky.
Jirčík tvrdí, že se řídil zadáním ve smlouvě o dílo. V ní se údajně píše, že měl vytvořit tzv. technologickou kopii.
„To znamená, že se musíte vžít do představ původního autora. Vytvořit celek, aby dílo na zrekonstruovaném orloji získalo novotvar,“ řekl webu Lidovky.cz Jirčík. Zároveň zopakoval své tvrzení, které je podle něj klíčové: „Žádnou z těch maleb jsem nedezinterpretoval.“
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium