Ve městě vznikne také dynamický dispečink, který umožní ovlivňovat dopravu ve městě a například zvýhodnit vozidla městské dopravy na křižovatkách. Podobný systém již funguje například v Brně, kde na dispečink všechna vozidla automaticky hlásí polohu a kde na vybraných křižovatkách počítače umožňují jejich rychlejší odbavení, mají-li vozidla zpoždění.
Ostravský primátor Petr Kajnar uvedl, že uskutečnění projektu bude stát okolo 260 milionů korun. Město už požádalo o dotaci 220 milionů z Regionálního operačního programu a chystá výběrové řízení. Martin Hájek z Centra dopravního výzkumu tvrdí, že tak komplexně zpracovaný dopravní systém nemá žádné město v republice. Systém totiž například půjde napojit na již fungující dynamické značení navádějící na volná parkovací místa.
V rámci nové etapy se v Ostravě objeví stovka nových panelů a na třinácti nejfrekventovanějších křižovatkách ve městě se změní systém řízení tak, aby mohl reagovat na aktuální vývoj a vozy tam projížděly co nejplynuleji. Pokud autobusy nebudou muset často na křižovatkách zastavovat a znovu se rozjíždět, může to zlepšit i zatížení životního prostředí.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava