Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

OTÁZKA DNE

Česko

Valentýnská mánie, která každoročně zaplavuje svět objímacími medvídky a sladkostmi, je pro mnohé kýčem. Jaký dopad má na tržby? Zvyšují se zisky a jak se letos na svátek zamilovaných firmy připravily?

Pavlína Pešová ředitelka marketingu a prodeje FIRO-tour

V předvalentýnském období naši klienti ve zvýšené míře nakupují jarní letecké víkendy a relaxační pobyty. Velmi oblíbené jsou také dárkové poukázky, které nabízíme i s věnováním dle vlastního přání, ať už ve vybrané finanční hodnotě, nebo přímo na konkrétní zájezd. V únoru se nám obecně tržby výrazně zvedají, což ale nelze přičítat valentýnu. V únoru nabízíme v souvislosti s veletrhem Holiday World veletržní slevy a koncem února končí platnost nabídek letních leteckých pobytových zájezdů pro děti.

Eva Karasová mluvčí Tesco

Svátek zamilovaných slaví téměř 40 procent Čechů a nejvíce lidé ve věku od 15 do 30 let. Dvě třetiny zamilovaných tráví valentýna doma. Na večer si kupují kulinářské lahůdky, kvalitní víno či něco na zpestření večera. Prodej růžového vína, sektu a šampaňského roste o 10 procent a kondomů a různých dalších doplňků až o 50 procent. Teenageři jako dárek volí roztomilé plyšáky a polštářky ve tvaru srdce nebo s valentýnskými motivy, které se prodávají výhradně jen pro tento svátek.

Aleš Ondrůj mluvčí Student Agency

Počet prodaných letenek se nám v tomto období zvedá o 16,5 procenta. Letos jsme pojali valentýna netradičně - vyhlásili jsme soutěž o nejzamilovanější pár (milenci měli posílat své fotografie z cest) a vítězům uspořádáme svatbu. Naše autobusy budou jezdit polepené nejen fotkami finalistů soutěže, ale i otisky rtů (polibky) stevardek autobusových spojů i Radima Jančury a Lenky Němcové, našich ředitelů.