Na šrotovné bylo vyčleněno zhruba 2,5 miliardy korun. Dostavba dálnice D47 z Bohumína na polské hranice, které kvůli nedostatku peněz hrozí odložení, by podle Palase stála zhruba 3 miliardy. „Budování silnic a dálniční sítě je podle mého názoru to nejlepší protikrizové opatření,“ poznamenal hejtman.
Dostavbu dálnice v termínu považuje přitom za zásadní: „Původní termín byl počátek roku 2011 a vojvoda slezského vojvodství v úterý v Ostravě potvrdil, že jejich strana termín stihne. My bychom to podle prohlášení ministerstva dopravy stihnout neměli a proti tomu tvrdě protestujeme. Ty tři miliardy, které jsou zapotřebí, se musí najít.“
Pokud by neprošlo přesunutí peněz ze šrotovného, mohl by stát vydat na dálnici dluhopisy. „Příslušný zákon platí, stačí ho použít,“ tvrdí Palas. „Nastala chvíle, kdy by se stát měl zadlužit na dálnice. To nejsou peníze, které se projídají, ale kapitál, který roztáčí kola ekonomiky.“