Čtvrtek 30. května 2024, svátek má Ferdinand
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Paradoxně nám pomohla konkurence na bankovním trhu

Česko

Dvě hlavní ceny Zlaté koruny, Novinka roku a Cena veřejnosti, letos patří mBank. Na to, jaké jsou důvody tohoto úspěchu, jsme se zaptali jejího generálního ředitele Jiřího Báči.

* Co říkáte tomu, že mBank získala hned dvě nejvyšší ocenění v soutěži Zlatá koruna?

Ocenění, která jsme získali, nás velmi těší a zároveň zavazují. Přiznávám, že si mimořádně ceníme prvního místa v kategorii Cena veřejnosti. To je pro nás zdaleka nejdůležitější ocenění! Tato cena potvrzuje správnost cesty, kterou mBank jde. Zisk prvního a druhého místa v kategorii Novinka roku jen potvrzuje výjimečnost těchto dvou produktů a zvýrazňuje jejich odlišnost vůči obdobným produktům na trhu.

* S jakou strategií vstupovala mBank na český trh?

mBank je nízkonákladová banka. To je strategie, se kterou jsme na český trh vstoupili a kterou budeme držet. Nabízíme totiž skutečné nuly. Tedy nuly u klíčových poplatků. A spolu s nimi nejlepší zhodnocení na spořicím účtu. Přicházíme a budeme postupně přicházet s výrazně inovativními produkty a službami. Typickým příkladem je naše unikátní hypotéka. K tomu, abychom byli dlouhodobě profitabilní je nutné udržet nízkou úroveň nákladů. Proto jsme zaměřeni na internet, mobilní distribuci a progresivní způsob v rámci sítě finančních center a mKiosků. Nedopustili jsme se chyby jednoho našeho předchůdce, který šel z jednoho extrému k druhému, tedy od výhradní internetové distribuce k výraznému posunu k pobočkové síti. Děláme maximum pro kombinaci na jedné straně vyvážené a na straně druhé vysoce efektivní distribuce. Využíváme výrazného knowhow a synergie v rámci skupiny Commerzbank, jejíž jsme součástí.

* Často slyšíme, že bankovní trh si již stávající banky rozdělily. Razantní nástup mBank svědčí o něčem jiném. Je tedy šance, a pro koho?

Domnívám se, že nám paradoxně nejvíce pomohla právě konkurence. Jistota jejich oligopolního postavení je vedla k vytváření podmínek, které už se staly vysoce senzitivní pro mnohé klienty. My jsme přišli s vysoce atraktivní nabídkou a podstatně odlišným pojetím bankovnictví. Tato moderní forma bankovnictví spolu s férovou a velmi otevřenou komunikací nám umožňuje velmi výrazný nástup. Nabízíme jednoduché produkty bez jakýchkoli hvězdiček, nebo poznámek pod čarou. Ačkoliv je český bankovní trh už zralý, jsem přesvědčen, že zdaleka ještě není rozdělen. Jedná se přeci o trh, a na něm vždy dochází v průběhu času ke změnám a posunům. My teď jeden z nich spouštíme.

* Jaké má mBank další plány? Lze trend, který jste nastavili, dlouhodobě udržet?

mBank budujeme organicky. Přidáváme a budeme přidávat postupně jednotlivé produkty a služby krok za krokem. Úspěšně budujeme efektivní distribuci. Dosáhli jsme v první fázi silného úspěchu, nicméně je nutné si každý den připomínat, že nesmíme polevit v budování naší banky. V letošním roce jsme se silně zaměřili na akvizici. Dynamika růstu nových klientů a jejich aktivit u mBank je skutečně velmi vysoká. Těší nás, že úspěšně oslovujeme velmi silně tři klíčové segmenty trhu. Jsme přesvědčeni, že pokud budeme důsledně dodržovat strategii a filozofii naší banky, můžeme tento dynamický růst dlouhodobě udržet. Příkladem je pro nás výrazný úspěch mBank v Polsku, kde už brzy budeme mít dva miliony klientů. V dalších obdobích spolu s rozšiřováním naší nabídky budeme těžit z tohoto silného základu a zaměřovat se na růst zejména v oblasti úvěrových produktů, podnikatelském segmentu, investic apod.

Kategorie| 1,Komerční příloha

Autor:

7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství
7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství

Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...