Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Paroubek chystá turné přednášek o krizi

Česko

PRAHA ODS stoupají v souvislosti s předsednictvím EU volební preference. ČSSD proto bije na poplach.

V pondělí rozjede takzvanou permanentní předvolební kampaň. Prvním tématem bude finanční krize. „Až do sněmovních voleb chceme zůstat v nepřetržitém kontaktu s lidmi. Naše preference klesají. ODS se dostává nepřiměřené pozornosti,“ řekl LN šéf kampaně Jaroslav Tvrdík. Podle něj půjde o jakési minikampaně zaměřené na konkrétní témata. „Lidi teď zajímá finanční krize.

To je naše první téma. Šestice odborníků z ČSSD objede během dvou měsíců de facto celou republiku a budou vysvětlovat řešení ČSSD pro finanční krizi,“ uvedl Tvrdík.

Odborníky budou šéf strany Jiří Paroubek a exministři financí Bohuslav Sobotka, průmyslu Milan Urban, práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach, zemědělství Jan Mládek a bývalý vicepremiér pro ekonomiku a lídr kandidátky ČSSD do evropského parlamentu Jiří Havel. Kampaň bude stejně jako před podzimními volbami do krajských zastupitelstev a Senátu konfrontační. „Vláda brutálně zaspala ve chvíli, kdy ostatní státy už mají plány, jak z krize ven. Jediné, co se dá z její činnosti vydedukovat, je, že hroutící se ministr financí Miroslav Kalousek na tiskovce NERVu (Národní ekonomická rada vlády, pozn. red.) hroutícím hlasem oznamuje, že se hroutí veřejné finance a že v zásadě nemá představu, co s tím,“ prohlásil šéf kampaně. Kromě kritiky vlády představí podle Tvrdíka politici z ČSSD i vlastní alternativu.

Pokračování na straně 2

Dokončení ze strany 1

Ambice oslovit co nejvíc lidí má ČSSD i tentokrát velké. V turné sice nepoužijí monstrtruck jako na podzim, ale počítají s tím, že „vyprodají“ desítky sálů v celé republice. „Pojedeme bez kamionů. Je ošklivo, zima, pojedeme po sálech,“ uvedl Tvrdík. Podle něj půjde o sály s kapacitou 500 až 700 lidí.

V nich vždy tři politici - Havel vždy, Paroubek zpravidla a další ekonomičtí experti ČSSD budou odpovídat lidem a reagovat na jejich obavy. „Představíme jim naše řešení, co předložíme do Poslanecké sněmovny, jak může být krize dlouhá a proč vznikla,“ vysvětlil volební manažer. Odborně vzdělaná veřejnost se pak podle něj může s detailní představou ČSSD na krizi seznámit na speciálních webových stránkách strany protikrizi.cz, které budou v provozu od pátku.

„Malou část našich legislativních opatření, která navrhneme ve sněmovně, jsme představili už minulý týden. Myslím, že jsme tři kroky před vládou. Proto chceme v rámci minikampaně lidi seznámit se zbytkem našich návrhů,“ řekl Tvrdík.

Součástí mítinků ČSSD budou i jejich hejtmani. Sociální demokraté totiž po vyhraných podzimních volbách obsadili kromě Prahy všechna hejtmanská křesla v republice. „Naši hejtmani na poslední asociaci dohodli, že představí za každý kraj alespoň pět konkrétních opatření, která budou součástí boje proti krizi na úrovni kraje. V každém kraji pak konkrétní hejtman lidem vysvětlí své návrhy,“ řekl šéf kampaně Tvrdík a dodal: „Myslíme si, že kraje mají možnosti do celkového komplexu nutných a potřebných opatření přispět svým dílem.“

Zatímco na letošní předvolební kampaň do Evropského parlamentu vyčlenila ČSSD 30 milionů korun, rozpočet na takzvané minikampaně bude skromnější. „Nebude to nějak extrémně nákladné. Z rozpočtu Lidového domu se budou náklady pohybovat v horizontu pěti až osmi milionů korun za celý rok,“ řekl Tvrdík. Podle něj se budou obdobné kampaně opakovat jednou za dva měsíce.

***

„Teď jde o to, abychom reagovali na babičku, matku samoživitelku, na člověka propuštěného z podniku,“ říká Tvrdík

„Pojedeme bez kamionů. Je ošklivo, zima, pojedeme po sálech,“ uvedl Tvrdík

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!