Kampaň s názvem Recyklomanie pořádá společnost Asekol a chce pomoci zvýšit povědomí o zpětném odběru elektrozařízení a podpořit také blížící se digitalizaci. „Spotřebitel při nákupu obdrží bonusový šek, který spolu s kopií účtenky zašle k nám do Asekolu. Následně od nás obdrží částku 500 Kč,“ objasňuje vyplácení peněz Jan Vrba ze společnosti Asekol.
Akce se týká 22 značek televizorů a 9 značek počítačových monitorů. Aktuální seznam prodejců těchto značek lze najít na www.recyklomanie. cz
Podle statistik jsou to právě televizory a monitory, které se v domácnostech mezi elektrozařízením obměňují nejčastěji. „Lidé si příliš neuvědomují, že některé spotřebiče v sobě obsahují nebezpečné látky. Například jeden starý televizor může obsahovat i 2 kg karcinogenního olova. Proto je nezbytná recyklace a ochrana životního prostředí,“ ukončuje Jan Vrba.