Sdružení podle Gaspara přistoupilo na návrh ČSA, který pro letošní rok počítá se snížením personálních nákladů pilotů o pět procent formou snížení jejich mezd od 1. dubna o přibližně šest procent. Organizace přitom ale zaútočila na vedení ČSA. „Profesní a odborová organizace CZALPA ČSA, která sdružuje přes 500 pilotů letecké společnosti ČSA, kritizuje kroky managementu i ve spojitosti s řešením ekonomické krize, ale ve snaze pomoci společnosti v této době souhlasí se snížením personálních nákladů společnosti,“ stojí v prohlášení CZALPA.
„Propouštění mechaniků je chyba“ Rozhodnutí pilotů je z pohledu úspor ČSA významné, jelikož jejich platy se pohybují kolem 200 tisíc korun měsíčně, a jsou tak výrazně nad průměrem firmy.
Dohoda podle Gaspara obsahuje také garance počtu pracovních míst pilotů. „Snižování počtu provozních zaměstnanců před hlavní sezonou považujeme za chybný krok, a proto odsuzujeme i propouštění mechaniků, které ČSA oznámilo,“ uvedl Gaspar. Mechanici ČSA totiž odmítli přistoupit na snížení mezd, firma jich proto 28 propustí. Celkem nyní v ČSA pracuje zhruba 500 mechaniků. ČSA tak podle Gaspara nevratně ztratí zaměstnance, kteří prošli náročnou a dlouhodobou přípravou. Gaspar upozornil, že propuštění mechaniků může způsobit problémy v pravidelnosti provozu.