Ferjenčík jde do červnových voleb z pozice číslo 12 kandidátky Pirátů. A snahu o své zvolení bere „z gruntu“: stylizuje se do role Ježíše – jeho portrét má natištěný na tričku, když rozdává vlastní propagační letáčky –, z vlastní kapsy si přisypal na pokrytí nákladů kampaně.
Dlužno dodat, že podle zákona, který subjektům ve volebním klání vymezuje strop pro náklady na kampaň – činí 50 milionů korun – se sóloakce vlasatého Piráta musí započítat do nákladů celé strany. Tak jako jiných, kteří vedou samostatnou kampaň.
Ferjenčík tvrdí, že spolustraníky informoval o svém záměru dostatečně včas. „Kampaň jsem straně avizoval už v únoru, své letáky jsem představil na jednání republikového výboru. Celé je to transparentní, kampaň je registrována také u Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí (ÚDHPSH),“ řekl serveru Lidovky.cz Ferjenčík. To potvrdila i místopředsedkyně Pirátů Jana Holomčík Leitnerová.