Přibližně polovině lidí ve věku mezi 14 a 24 lety nečiní žádné problémy podělit se o všechnu hudbu, kterou mají v počítači, a tím umožnit stovkám a tisícům lidí její zkopírování. Navíc téměř dvě třetiny z nich si kopírují CD od svých přátel. Podobné množství mladých si posílá písničky emailem nebo kopírují hudbu, kterou má kamarád na počítači. To znamená jednorázový přírůstek do kolekce ilegálních písní ve výši zhruba deseti tisíc písní.
Podle studie zadané holandskou vládou však počínání mladých pirátů neznamená pro hudební průmysl jen ztráty. Z pozorování chování 14,5 milionu internetových uživatelů, tedy asi 89 procent holandské populace, si totiž lidé, kteří si opatřují novou hudbu pirátstvím, koupí nějakou hudbu s větší pravděpodobností než ti, kteří ji ilegálně nestahují. Studie tento jev zdůvodňuje tím, že mnoho lidí si písničku nebo hudební album nejdříve stáhne „zdarma“, a pokud se jim líbí, koupí si originální CD. Konečné doporučení tak zní, že by se zábavní průmysl měl se sdílením obsahu naučit koexistovat a měl by ho přestat démonizovat, cituje studii internetový marketingový deník Marketing Vox.
***
Zábavní průmysl by se měl se sdílením obsahu naučit koexistovat a měl by ho přestat démonizovat