Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Plynárna: Pražský trh je pro nás malý

Česko

Udržet si stávající zákazníky v Praze a získat nové mimo Prahu. Tak popisuje strategii Pražské plynárenské její obchodní ředitel Josef Hais. Unikátem na českém trhu je sleva pro seniory nad 65 let.

* LN Na rozdíl od některých konkurentů Pražská plynárenská nezvýšila od loňského dubna ceny zemního plynu. Pomáhá vám to udržet si stávající zákazníky?

Cenová politika naší společnosti zaručuje zákazníkům dlouhodobě jedny z nejnižších cen na trhu a to nám spolu s širokou nabídkou služeb, výhod a bonusů, často zcela ojedinělých, umožňuje udržet si stávající zákazníky a získávat zákazníky nové.

* LN Jaké akce vám nejvíc pomáhají ve snaze omezit odchod zákazníků ke konkurentům?

U naší společnosti mají zákazníci například opravy a provozní servis plynových spotřebičů zdarma, mohou čerpat slevy na nákup plynových spotřebičů, získat odměnu za přivedení nového zákazníka ve výši pěti procent jeho roční platby nebo si zdarma pořídit zákaznickou kartu, jejímž prostřednictvím mají k dispozici řadu slev v oblasti volnočasových aktivit, jako je cestování, kultura, sport a podobně. Velmi úspěšná je naše nabídka slev pro seniory od 65 let a držitele průkazu ZTP/P ve výši 65 korun za megawatthodinu, kterou za tři měsíce fungování využilo již více než 30 tisíc našich zákazníků. Rovněž unikátní je úročení přeplatků za zemní plyn ve výši 1,1 procenta. Současně připravujeme řadu nových služeb a produktů.

* LN To, že jste se zaměřili na seniory, jistě nebude náhoda. Právě starší lidé se nejčastěji nechají přemluvit k podpisu smlouvy od podomních prodejců...

Je to přesně tak. Je to nejohroženější skupina. Podomní prodejci chodí přes den, kdy jsou doma většinou jen senioři. Ti se též nechají nejsnadněji zblbnout.

* LN Pražská plynárenská se ještě nedávno soustředila pouze na maloodběratele v Praze a okolních obcích. Expanze do dalších krajů je tedy novinkou...

To, že naše společnost má své zákazníky pouze v Praze a okolí, je již definitivně minulostí. Získali jsme zákazníky i v dalších regionech ČR a v tomto trendu chceme pokračovat i v letošním roce.

* LN Kolik jste zatím získali nových zákazníků? Kolik domácností v Praze naopak přešlo k alternativním dodavatelům?

Po otevření trhu jsme získali již tisíce nových zákazníků a celkově vzato máme vyrovnanou bilanci. Navíc, v posledních měsících zaznamenáváme významné množství zákazníků, kteří se vracejí zpět od alternativních dodavatelů.

* LN Kolik nových odběratelů byste rádi získali letos?

Naším cílem pro tento rok nemůže být nic jiného než získat co nejvíce nových zákazníků. Jejich počet předpokládáme v řádu desítek tisíc.

Autor:

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...