Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Policie chystá nábor mladých sil

Česko

Po pražské Městské policii se rozhodla pro velkou náborovou kampaň také Policie ČR. Rozpočet kampaně přesahuje 20 milionů korun.

PRAHA Reklamní agentura TBWA\PRAHA zvítězila minulý týden ve výběrovém řízení vyhlášeném Ministerstvem vnitra ČR - Policejním prezidiem ČR. Cílem kampaně s mottem „Pomáhat a chránit“ je podle zástupců agentury představit Policii ČR jako atraktivního zaměstnavatele pro 21. století. Reklama bude podle informací LN cílit zhruba na půl milionu středoškoláků ve věku mezi 18 a 30 lety a měla by pomoci získat policii 3000 nových zaměstnanců. „Ve všech vyspělých demokraciích vnímají policii jako servisní organizaci zaměřenou na službu veřejnosti. Naším úkolem je oslovit lidi, kteří mají podobnou životní orientaci: chtějí být užiteční pro druhé,“ prozradil LN výkonný ředitel reklamní agentury TBWA\PRAHA Radek Dráb. Kampaň by se měla rozběhnout v polovině ledna příštího roku a trvat do června, její rozpočet přesahuje podle informací TBWA\PRAHA částku 20 milionů korun.

„Zatím jsme před podpisem smlouvy s vítěznou agenturou a informujeme o výsledcích výběrového řízení ostatní účastníky, proto je ještě nemohu komentovat. O konkrétních počtech zaměstnanců, které chceme získat, bych nerada spekulovala,“ uvedla pro LN k výše uvedeným údajům mluvčí Policie ČR Jana Malíková.

Kreativní řešení agentura vytvořila podle Drába i s ohledem na zkušenost této sítě s náborovou kampaní pro British Army. „Kampaň pro britskou armádu s názvem Camuflage byla zahájena v roce 2004 a jejím cílem bylo zvýšit atraktivitu British Army coby zaměstnavatele u mladých lidí ve věku od třinácti do sedmnácti let. Po vizuální stránce zvolila komiksovou poetiku, populární mezi teenagery, a komunikaci ve stylu jimi oblíbených komerčních značek,“ uvádí Dráb. V první vlně britské kampaně obdrželi dospívající balíček, který obsahoval zjednodušený program armádního tréninku a odkaz na webové stránky kampaně. Zde se mohli případní zájemci registrovat a prostřednictvím internetu poznat realitu života britské armády. V roce 2005 na kampaň navázala mobilní „outdoorová“ show, kde si mohli účastníci vyzkoušet například armádní výcvik, trénink na počítačových simulátorech, různé sportovní disciplíny a podobně. „Již v prvním roce kampaně získala armáda o čtrnáct procent více nových rekrutů a podle aktuálních průzkumů je padesát procent účastníků programu Camouflage nakloněno tomu uvažovat o armádě jako zaměstnavateli,“ dodává Dráb.

Česká kampaň bude z hlediska množství nasazených médií vyhlížet zřejmě trochu obdobně: Reklama bude zahrnovat dvacetivteřinový televizní spot, tiskovou inzerci, internetové stránky, plakáty a billboardy, letáky, brožuru a reklamní pohlednice Boomerang. Její kreativní řešení agentura zatím tají. „Rozhodně ale nebudeme policejní práci zobrazovat jako adrenalinový sport,“ konstatuje Dráb se zřejmým odkazem na nedávnou kampaň pražské Městské policie „Staň se městským strážníkem“, která se stala terčem kritiky kvůli tomu, že ukazuje práci městských policistů jako život v akčním filmu.

***

British Army inspiruje Výběrové řízení na náborovou kampaň Policie ČR vyhrála agentura TBWA\PRAHA. Ta je součástí mezinárodní sítě, která před třemi lety připravila obdobnou kampaň pro britskou armádu zaměřenou na dospívající (viz fota v pozadí). Foto LN - archiv, TBWA / šk

Autor:

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...