PRAHA V Česku přibývá lidí, kteří nakupují zboží či služby na internetu. Zatímco před třemi roky mělo zkušenost s nákupy v internetových obchodech 12 procent obyvatel ČR starších 15 let, letos jejich podíl vzrostl na 28 procent. Češi na internetu utrácejí zejména za oblečení, elektroniku, knihy, domácí spotřebiče a hudební či filmové nosiče. Vyplývá to z průzkumu společnosti Factum Invenio. „S rostoucím vzděláním a příjmem roste počet on-line nakupujících, a v případě věkové struktury je situace opačná. Zatímco ve skupině lidí ve věku 21 až 30 let nakupuje na internetu 49 procent, ve skupině 51 až 60 let pouze 14 procent,“ stojí ve zprávě Factum Invenio. Loni Češi v internetových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více, než rok před tím. Letos se očekává růst na 22 miliard korun.
Polovina mladých nakupuje on-line
INTERNET