Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Pomáhá i Topolánkův pád

Česko

PRAHA Definitivní konec Mirka Topolánka v letošních parlamentních volbách je velkou ranou pro část občanských demokratů, ale dobrou zprávou pro reklamní průmysl. Znamená totiž další milionové výdaje na změnu kampaně pro ODS i její odpůrce.

Topolánkova strana musí investovat do nových billboardů a letáků s novým lídrem kandidátky Petrem Nečasem. Sociální demokraté zase hned ohlásili obří antikampaň, která má zpochybnit Nečasovu pověst a zabránit tak růstu popularity ODS po změnách v jejím čele.

Zemětřesení v ODS je tak pro reklamní průmysl další z řady politických událostí, díky kterým do něj už od minulého roku téměř nepřetržitě tečou peníze ze stranických pokladen. Desítky milionů vydělal jen na loňské změně termínu voleb, což řada stran zaplatila předčasným startem kampaně. Letos se navíc kromě parlamentních voleb ještě chystají také podzimní volby do Senátu a obecních zastupitelstev. Podle odborníků je to z hlediska reklamního trhu ideální načasování v době, kdy zájem komerčních inzerentů klesá. Upozorňují však, že jen na politiky se spoléhat nelze.

„Politické strany zas tak úžasnými klienty nejsou, protože je samozřejmě lepší někdo, kdo reklamu musí dělat pořád. Pokud prodáváte zubní pastu, tak to neděláte jenom jednou, před volbami,“ konstatoval Josef Havelka, zakladatel české pobočky agentury Leo Burnett.

Autor: