„Pro Peugeot 107 a Citroën C1 uplatníme stejnou proceduru,“ upřesnil mluvčí. Nedodal, kdy se začnou tato auta stahovat. „Nyní provádíme šetření, abychom zjistili, o jakou fázi výroby se jedná,“ prohlásil. K počtu svolávaných vozů agentuře Reuters řekl, že to bude „méně než sto tisíc “.
Peugeot 107 a Citroën C1 se podle prohlášení automobilky vyrábějí pouze v kolínském závodě. Společná továrna PSA a Toyoty (TPCA) zahájila v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry výrobu v roce 2005, loni z jejích linek sjelo zhruba přes 332 tisíc aut.
Mluvčí TPCA Radek Kňava řekl, že svolávání vozů je věcí distribuční sítě, která má na starosti veškeré věci ve vztahu k zákazníkům. „To je produktová záležitost a my jsme jenom výrobce,“ uvedl.
Mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk už dříve sdělil, že svolávací akce se zřejmě týká i České republiky. Počet vozů, které oprava plynového pedálu čeká, je podle něj stále v šetření. Podobně se v sobotu vyjádřila i mluvčí Peugeotu v ČR Radka Mathé.
Toyota musela kvůli problémům s plynovým pedálem svolat k opravě miliony automobilů ve Spojených státech, kde proti firmě zahájil vyšetřování Kongres. Automobilku k tomu přimělo riziko uvolnění podlahové krytiny, která pak může stlačit pedál plynu a způsobit nečekané zrychlení.
V Evropě se oprava plynového pedálu týká kromě ayga i modelů Yaris, Corolla, iQ, Auris, Verso, Avensis a RAV4.