Ve hře je trasa jižní části brněnského velkého městského okruhu. Ten má spojit Heršpickou a Kšírovu ulici, přesněji křižovatky u Ústředního hřbitova a Mariánského náměstí. A přitom také musí překonat železniční koridor u jižní části nového nádraží. A pokud tam má být, musí vzniknout souběžně s přestavbou železnice, protože později by už koleje šlo podkopávat velice složitě. „Původně jsme uvažovali o tom, že by silnice vedla nad železniční estakádou, ta by ale měřila skoro kilometr a půl a stála by asi tři miliardy,“ konstatoval včera technický ředitel společnosti Brněnské komunikace Josef Luňáček. Proto zkoumali i variantu tunelu pod kolejemi a ta jim vyšla na 1,3 miliardy korun. Tu nyní u úřadů prosazují.
Silničáři počítají s tím, že může část doby sloužit pouze chodcům, v roce 2015 se ale napojí na okolní silnice a povede jím dvoupruhová komunikace. Později bude fungovat jako čtyřpruh. Rozhodnutí o stavbě je důležité i z dalšího důvodu: upřesní zatím stále málo rozpracovanou trasu jižní části velkého městského okruhu. Radnice se totiž zatím soustředí na dokončení jeho severní a západní sekce.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno