Zjistili to odborníci ze srovnávače cen a zboží Heureka.cz, kteří provedli průzkum slev ve stovkách internetových obchodů a desítkách kamenných prodejen. „Internetové i kamenné obchody lákají letos k nákupu akčními letáky a masovou reklamou, v níž nakupující ohromují vysokými slevami. Nakupující by se ale neměli nechat nachytat na slovo akce či sleva nebo na číslo 50, nebo dokonce 70 procent. Zboží může být i tak dražší než u ostatních internetových obchodů,“ sdělil Tomáš Hodboď z Heureka.cz. Podle něj rozdíl mezi akční nabídkou a nejnižší zjištěnou cenou jednotlivého zboží může nyní činit i 25 procent.
Před nákupem se proto podle něj vyplatí porovnat nabídku ostatních internetových obchodů. „Největší rozdíly mezi nejnižší cenou na internetu a v akční nabídce obchodu jsme nacházeli mezi kamennými obchody, převážně v sortimentu elektro. Téměř u každého akčního produktu jsme našli ještě lepší cenu na internetu. Naopak v odvětví sportovního zboží se ceny v akcích již velice blížily cenám na internetu,“ podotkl Hodboď. Ten upozornil, že někteří obchodníci zboží nejprve zdraží, aby pak na výraznou slevu mohli nalákat nakupující. Prodejci také často výši slevy vypočítají z výrobcem doporučené maloobchodní ceny, za kterou se produkt ale prakticky neprodává. „Výše slevy je pak opravdu jen na oko,“ uvedl.
Novoroční výprodeje jsou v Česku v plném proudu a ceny v obchodech klesly o desítky procent. Levnější je zimní oblečení, ale také spotřební elektronika, hračky či sportovní potřeby.
„Téměř u každého akčního produktu jsme našli ještě lepší cenu na internetu.“