ale taky bych přežil,. kdyby se (jako u nás na sídlišti) zrušil jeden ze dvou přechodů, co jsou asi dvacet metrů od sebe, to už by se mohla zebrou pomalovat rovnou celá silnice
chce to trochu rozumu z obou stran, co říkáte, lidi?
Nez rusit prechody at si radeji policie "posviti" na ty bezohledny kovboje na silnicich!
Pozdrav Tom
Už jsi někdy řídil auto když ti tam skočil nějaký debilní chodec?
Především bych zrušil ty, které nějaký vtipálek umístil bezprostředně za zatáčkou. Jsou hlavně na vesnicích a menších městech, ale člověk na ně narazí prakticky všude.
Třeba v Anglii mají přechodů se zebrou minimum, jen tam, kde je to opravdu nezbytné. A jen výjimečně jsou u křižovatky, většinou uprostřed mezi dvěma křižovatkami. Jinde mají mista pro přechod, označené žlutýmy puntíky, kde chodci nemají přednost. A kdo přechází mimo přechod nebo místa pro přechod, riskuje pokutu 1000 liber. Je to bezpečné a nikoho to neomezuje a nezdržuje.
Zákon nemůže zakázat přechod mimo přechod absolutně, musí stanovit kde, jako u nás 50m od nejbližšího přechodu.
...takže může těžko pochopit, jak moc jsou chodci proti pupkáčům, telefonistkám a frajírkům s kšiltovkami v smrdutých plecháčích omezováni.
Já se většinu času pohybuji v "malém městečku" tvořeném Prahou 1, Prahou 2 a Smíchovem, takže je pro mne daleko nejrychlejší a nejpohodlnější chodit všude pěšky. Výjimečně se kousek svezu tramvají. Když někdy musím jet autem, tak se prostě soustředím a dávám na chodce pozor, a to nejen na přechodu. V Praze prostě nemůžu jezdit jako na dálnici. Priority by měly být stanoveny následovně:
1. MHD
2. chodci
3. auta
Priority by měly být stanoveny následovně:
1.silnice patří výhradně autům
2.chodníky patří výhradně chodcům.
Rušení zeber mezi kolejemi má ovšem háček. Pokud se nejedná o vyhrazený tramvajový pás, mohou řidiči mot.vozidel jezdi po něm a právem se budou domnívat, že jich se zebra netýká. Nezbývá než vyhubit blbce, kteří nepoznají tramvaj (myslím, že i při značném smyslovém postižení je tramvaj dobře rozpoznatelná). Nebo zavést přes koleje jinou vodorovnou značku např. červenobílou zebru.
Kromně toho se ty opotřebované nebo šňůrou parkujících a jedoucích aut zakryté přechody lépe poznají právě podle zbytku mezi kolejemi. V tom směru i pouhá značka nad pruhemi nikoliv pouze kdesi daleko vpravo v půli chodníku je přínosem.
Me malem sejmulo auto na dobre osvetlenem a novem prechode, kdy jsem sel na zelenou a on ocividne jel na cervenou. To si clovek holt nevybere, jestli je prechod novej a pouzivanej nebo starej a nepouzivanej. Ridici jezdej jako prasata vsude.
No, hlavně by se měli používat při chůzi po přechodu brusle. Ty bílé pruhy totiž strašně kloužou
dopadne to asi tak, jako slibovana probirka znacek kratce po zavedeni bodoveho systemu. Obcim nelze nic v oblasti znaceni naridit, na zlepseni nejsou penize a pri snaze zrusit nejaky prechod se budou ekoteristi privazovat k silnici.