Dočasně tak město nebude odtahovat auta například při blokovém čištění ulic nebo při státních návštěvách. Naopak odtahovat se i nadále budou automobily, které blokují místo havárie, řekl novinářům náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Znění stížnosti schválila v úterý rada hlavního města.
Čtěte více |
Může to ohrozit jarní úklid ulic, varuje Březina
Naznačil také, že pokud nebude problém odtahů vyřešen do dubna, mohlo by být omezeno jarní blokové čištění ulic. "Nelze pochopitelně zajistit vrácení všech vozů na stejné místo. Může na něm například zaparkovat jiné auto, může se také stát, že bude nabourané, a pak by se muselo řešit, zda bylo nabourané už předtím, nebo se to stalo při odtahu, nebo až potom," vyjmenoval některé problémy Březina. Zmínil i to, že cena odtahu by v takovém případě byla dvojnásobná.
Nejvyšší soud v lednu rozhodl, že úřady a organizace, které spravují městské ulice, musejí vracet zpět na místo auta, která nechají odtáhnout ve veřejnému zájmu. Měly by to udělat hned poté, co zmizí dopravní značení s dočasným zákazem stání. Rozhodnutí se netýká odtahů po dopravních přestupcích kvůli špatnému parkování.
Nejvyšší soud se konkrétně zabýval případem ženy, které v roce 2005 odtáhli v Praze nepojízdný vrak osobního auta na střežené parkoviště v Jinonicích. Zůstalo tam téměř dva roky a správa služeb chtěla po ženě parkovné 132.250 korun.
Soudci naznačili, že správa služeb mohla vozidlo vrátit na původní místo hned po provedení čištění ulice. Naúčtovala by pak majitelce nejen odtah, ale také navrácení vozu na místo. Pořád by to ale bylo nesrovnatelně levnější než umístění auta na drahém parkovišti.