Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Prahu propaguje sporný klip

Česko

Spot s modelkami stál magistrát osm milionů korun * Kritici tvrdí, že se mine účinkem

PRAHA Třetiřadá televize a vyhozené peníze. Tak zní výtky některých kritiků vůči klipu propagujícímu hlavní město, který se začal vysílat v televizi Fashion TV. Výroba spotu, za který magistrát zaplatil osm milionů korun, je pro některé problematická i z jiného důvodu. Vedle modelky Petry Němcové v něm totiž českou metropoli propaguje Miss World 2007 Taťána Kuchařová, přítelkyně radního pro kulturu a památky Milana Richtra.

„Pro mě je těžké uvěřit tomu, že 600krát promítnutý klip na Fashion TV propaguje Prahu, a ne krásku Kuchařovou. Je na daňových poplatnících, aby tomu uvěřili, anebo se více zajímali, na co jsou jejich daně užívány a kdo na tom profituje,“ domnívá se Marta Smolíková, ředitelka společnosti ProCulture. „Jsou to úplně nesystémově vyhozené peníze,“ řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Podle něj by více pomohlo, kdyby na mapě předpovědi počasí na CNN nebo SkyNews byla kromě Varšavy, Berlína nebo Vídně také Praha. „Zasáhli bychom desetinásobně větší publikum,“ domnívá se Okamura. Fashion TV pokládá za „třetiřadou až čtvrtořadou televizi“.

Spot naopak obhajuje analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting. Klip je podle něj moderní a srovnatelný se spoty světových velkoměst.

Obrázek Prahy coby města luxusu má podle přání magistrátu přivést místo takzvaných pivních turistů spíše movitější klientelu, která bude v Praze více utrácet.

Autor:

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...