Výdaje na předvolební kampaň ostatních politických stran zdaleka nedosahují takové hodnoty, jako kampaň sociálních demokratů. Například kampaň ODS stála kolem 300 milionů, Věcí veřejných 87 milionů, TOP 09 šedesát šest milionů a komunistů 8,5 milionu korun.
Ukázal to monitoring, který dělala společnost Admosphere ve spolupráci s Mediaresearch.
Skutečná cena, kterou strany za kampaň zaplatily se však může od odhadované hodnoty výrazně lišit. Agentury totiž mohou politickým stranám nabízet množstevní slevy.
Dále čtěte: |
"Klienti se samozřejmě mohou dostat na úplně jiné ceny, než jsou ceny ceníkové. Obecně uvádějí expertní odhady, že 50 procent z těch cen monitoringu jsou ceny reálné," uvedl Českému rozhlasu obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.
Skutečná cena kampaně je téměř nezjistitelná. V ceně totiž nejsou započítané některé položky, například stranické mítínky nebo koncerty. Nedá se ani zjistit výše budgetu, který mají na kampaň vyčleněný.
Čtěte také: |
ČSSD počítala s lepším výsledkem u voleb
ČSSD navíc zatím pečlivě tají, kolik peněz na kampaň ve skutečnosti použila. Hodlá to zveřejnit až na pátečním jednání předsednictva strany.
Podle místopředsedy strany Lubomíra Zaorálka je už teď jasné, že ČSSD bude muset dost šetřit. ČSSD totiž doufala v lepší volební výsledek. Počítala s třiceti procentním volebním ziskem a to se nepodařilo a od státu dostala příspěvek za voliče pouhých 115 milionů korun. Následující čtyři roky obdrží ročně dalších 60 milionů.