Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Přejmenuje se televize Prima na Sekundu?

Česko

MEDIÁLNÍ DIÁŘ

Odveta byla rychlá. Čtvrtého února, v den čtrnáctého výročí Novy, postavila Prima své zprávy poprvé do přímého střetu s Televizními novinami. Vydržela je tak vysílat tři měsíce, pátého května je vrátí na 18.55. Týž den nejenže zprávy Novy zase nebudou mít soupeře, ale první televize to přebije ještě dalším trumfem: spustí dlouho očekávaný internetový portál.

Co zbývá Primě, která si svou internetovou návštěvnost dovolila publikovat naposled v listopadu, kdy její stránky vídalo jen osm tisíc lidí denně? Teď hlavně zaměřit se večer na udržení diváků. Pokud to ještě půjde. V podobném případě v Německu to podle únorových slov Petra Chajdy, tehdejšího výkonného ředitele Primy, trvalo rok, než se nástup konkurenta víc projevil. Jenže Chajda už pro Primu nedělá a pokus se zprávami trval čtvrt roku. Do kampaně sice televize dala dvacet milionů, ale zlomit čtrnáctiletý návyk diváků na zprávy od půl osmé je možné jen se soustředěnou a vytrvalou, tedy drahou reklamní masáží trvající spíš rok než pár měsíců.

Museli jsme to zkusit, říkal zkroušený Pavel Zuna na tiskové konferenci a sám věděl, že i kdyby nové zprávy Primy byly sebelepší, zvyk diváky nutí vidět i relaci Novy, z iracionálního nutkání „aby o nic nepřišli“. Škoda, že se sympatický pokus Primy nepotkal s větší trpělivostí. Anebo mohla televize vůbec jen zůstat u loňského přesunutí zpráv ze sedmé na 18.55. Tím uměla získat i milion diváků, dvaapůlkrát tolik než dnes po půl osmé, a bát by se postupně musely i veřejnoprávní Události. Právě jim totiž škodí, že před sedmou, než začnou po Večerníčku, jde několik dlouhých minut upoutávek, reklam a losování. Proč nechat Primu tak snadno vydělat a nedat před sedmou třeba počasí, které by přitáhlo mnohem víc lidí?

Prima uvidí po červnu. Tehdy bude se zprávami kvůli fotbalovému Euru znovu načas hýbat, tentokrát na osm večer. Takový hazard s pozorností diváků se už nemusí vyplatit. Primě by pak zřejmě nezbývalo, než podřídit se pravidlu, že pokud se ani podruhé nepodaří úspěšně přeformátovat, zbývá produkt přejmenovat. TV Sekunda by teď byl mnohem věrnější název než TV Prima.

O autorovi| Ondřej Aust, redaktor Lidových novin

Autor: