Investice, která je součástí prodloužení nejstarší tuzemské dálnice D1 až k hranicím s Polskem, si vyžádala asi 8,3 miliardy korun. Stavba dálnice mezi Lipníkem a Bělotínem trvala čtyři roky.
Mluvčí silničářů Martina Vápeníková řekla, že stavebníci vybudovali v celém úseku šestipruh. „Šestipruhová dálnice byla zvolena proto, že se v tomto úseku předpokládá vysoká intenzita dopravy. Úsek bude tvořit souběh dálnice D1 od Brna a rychlostní silnice R35 od Olomouce na jedné straně a dálnice na Ostravu a rychlostní silnice R48 na Frýdek-Místek na straně druhé,“ uvedla mluvčí.
Součástí úseku je také zahloubený a přesypaný tunel, jenž převádí místní komunikaci, plynovod a Drahotušský potok, mostů je celkem 25. Stavba zahrnuje také čtyři mimoúrovňové křižovatky.
K prodloužení dálnice D1 k českopolské hranici chybí dobudovat zhruba osmdesát kilometrů vozovky. Hotové dosud nejsou úseky Vrchoslavice–Kojetín, Kroměříž –Říkovice–Přerov–Lipník, Bělotín –Hladké Životice–Bílovec a Bohumín–hranice s Polskem. Poslední úsek z Říkovic do Přerova by měl být hotový v roce 2013. Po dokončení výstavby bude mít dálnice D1 z Prahy přes Brno a Ostravu po polské hranice 377 kilometrů.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava