Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Česko

Prima chce stáhnout všechny své programy z O2 TV, operátor nesouhlasí s navýšením ceny

Klára Doležalová ve zpravodajském studiu TV Prima s kolegou Karlem Voříškem. foto: TV Revue

Prima se nedohodla na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic. Od března mu tak přestane distribuovat vysílání svých osmi kanálů. Podle O2 Prima žádala navýšení poplatků o 2 500 %. Prima reagovala, že chtěla navýšení jen o jednotky korun za jednu domácnost. O2 tvrdí, že z její strany jednání neskočila.
  9:02aktualizováno  14:09

„Za distribuci deseti lineárních kanálů a odloženou sledovanost požadujeme navýšení poplatku o nízké jednotky korun za jednu domácnost (méně než 5 Kč),“ uvedla Prima v prohlášení.

Doplnila, že společnost O2 Czech Republic je jediným operátorem na trhu, se kterým nedospěla k obchodní dohodě. O2 tak podle Primy v tuto chvíli vysílá její pořady bez platného kontraktu. „A proto jsme ji vyzvali, aby s námi smlouvu uzavřela, nebo přestala naše kanály neoprávněně šířit. Bohužel smlouvu uzavřenou nemáme, a z tohoto důvodu jsme nuceni nejpozději k 1. březnu ukončit distribuci svých pořadů do služby O2 TV, abychom nediskriminovali ostatní operátory, se kterými platnou dohodu uzavřenou již máme,“ upozornila televize.

Jde o přetáčení reklamy

Prima od března znemožní přetáčení reklamy, nikoli možnosti přetáčení pořadu, u zpětného zhlédnutí u všech operátorů. „Ročně kvůli možnosti přeskakování reklamy přicházíme o stovky milionů korun, které potřebujeme zpětně investovat do výroby svých pořadů. Tato situace je pro nás coby komerční skupinu, která financuje celý svůj provoz dominantně z prodeje reklamy, nadále neúnosná a dlouhodobě se zhoršuje. Za peníze, o které ročně přicházíme, bychom byli schopni vyrobit dva nové seriály, jako je například Slunečná,“ upřesnila mluvčí Primy Gabriela Semová.

Doplnila, že televize IPTV operátorům pro rok 2022 navrhla variantu, která umožňuje divákovi zhlédnout jen asi 2,5 minuty reklamy, což je zkrácení reklamní přestávky na třetinu, a poté daný reklamní blok přeskočit.

„Technická nepřipravenost vede O2 Czech Republic ke snaze vykoupit práva pro přeskakování reklamy za pro nás neakceptovatelnou cenu. O2 Czech Republic chce tak získat konkurenční výhodu vůči ostatním operátorům na trhu. Není schopna divákům nabídnout zkrácený reklamní break jako jednu z variant, kterou operátorům nabízíme. Překvapuje nás, že ani po třech letech upozorňování se společnost O2 nebyla schopna na tuto změnu připravit,“ uzavřela Semová.

O2:  Nechceme diváky hodit přes palubu

„Od samého začátku vyjednávání jsme Primu upozorňovali na to, že jejich požadavek na úpravu reklamních bloků nejsme technologicky schopni zajistit a podobné je to i u ostatních hráčů na trhu. Jedná se o neprojednané technické řešení, na němž navíc na trhu nepanuje shoda. Prima ho v tuto chvíli vymáhá a prosazuje jen tou nejhrubší silou,“ reagovala za O2 mluvčí Kateřina Mikšovská. 

Dodala, že implementace takového technického řešení by představovala extrémní zásah do IT systémů společnosti, který, zvlášť když ho bude dělat třetí strana, je vždy obrovským rizikem, což je zejména z pohledu zákaznických dat velmi nebezpečné.

„Nechceme naše diváky hodit přes palubu, ochudit je o jejich oblíbené funkce a zařadit pouze lineární kanály bez možnosti zpětného zhlédnutí a přeskakování programu. Proto i nadále jednáme o zachování služby v plném rozsahu. Z naší strany jednání v žádném případě ukončena nebyla,“ doplnila Mikšovská.

Bude vypnutí programů Primy důvodem, abyste od O2 TV přešli k jinému operátorovi?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00středa 9. února 2022. Anketa je uzavřena.

Ano4513
Ne3571

Podle O2 přišla Prima s nepřijatelnými podmínkami. „Od začátku se snažíme o maximální spolupráci. Skupina Prima přišla s nepřijatelnými podmínkami – nejen se zvýšením poplatků za distribuci kanálů, ale ještě přemrštěným ‚výkupným‘ za to, aby lidé mohli využívat i nadále zpětné zhlédnutí a přetáčení programů,“ vysvětlila už dříve šéfka obsahu O2 TV Anna Lenerová. 

Upozornila, že v konečném součtu by to znamenalo zdražení měsíčních tarifů O2 TV o desítky procent. „To je pro nás ve chvíli, kdy se na všechny občany České republiky valí jedno zdražování za druhým, nepřijatelné. Podobný scénář čeká v následujících měsících i zákazníky konkurence. Jakákoli z kompromisních variant, kterou jsme přinesli na jednání, byla smetena ze stolu,“ doplnila Lenerová.

Na O2 TV by tak od března měly skončit kanály: Prima, CNN Prima NEWS, Prima COOL, Prima MAX, Prima KRIMI, Prima LOVE, Prima ZOOM a Prima STAR. Generální ředitel skupiny Prima Marek Singer odkázal diváky na další operátory, placené služby či doporučil programy naladit prostřednictvím DVB-T2.

„Dle nových dohod operátorům předáváme přesnější data o začátcích svých pořadů. Divák tak již nebude ztrácet čas hledáním skutečného začátku programu. Věříme, že nové nastavení spolupráce s operátory přinese, i přes pár minut zařazené reklamy, větší komfort při sledování našich pořadů,“ doplnila mluvčí a připomněla, že pokud diváci reklamu nechtějí, mohou využít placenou službu iPrima Bez reklam. „Tuto možnost jsme rovněž nabídli všem operátorům, kteří mohou tuto službu nabídnout svým zákazníkům,“ připojila mluvčí Primy. 

Autor: