Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Prima plánuje více publicistiky

Česko

PRAHA Získat diváky dalšími pořady o aktuálních událostech plánuje komerční televize Prima. „I Nova ukazuje, že má smysl, když se publicistika propojí se zpravodajstvím,“ míní generální ředitel Primy Marek Singer. Představuje si, že ideální bude pojmout publicistické novinky zábavnou formou. Nejdřív by ovšem mělo přijít osvěžení diskusní Nedělní partie. Ta by podle Singera měla dostat hezčí dekoraci. Aby debata s politiky byla dynamičtější, zvažuje se i změna stopáže či jiný vysílací čas. „Obojí je možné. Jiná stopáž dost pravděpodobná,“ podotýká Singer. Nové relace mohou podle něj odstartovat letos, určitě ale s příštím rokem. Podzimní vysílací schéma má už totiž Prima téměř hotové a není jisté, zda se do něj dostanou. Novinky bude mít na starosti moderátor a šéf zpravodajství Primy Pavel Zuna. Ten začátkem července po odcházejícím Jiřím Závozdovi převzal i strategické řízení publicistiky. Zuna, který je v Primě od loňského září, přitom rok předtím odešel z konkurenční Novy, kde mimo jiné stál u zrodu několika publicistických pořadů. Patří mezi ně komentovaný souhrn týdenního dění Střepiny, sobotní Volejte Novu, jímž se televize začala propagovat poté, co skončilo Volejte řediteli, a naposledy Víkend, téměř dokumentární magazín. Víkend jako žánr neaktuální publicistiky, a navíc takový, který na Nově doplnil několik už existujících publicistických pořadů, ale Zuna nepovažuje za typ, jímž by Prima měla začít: „Logické by bylo začínat aktuální publicistikou.“ Generálnímu řediteli Singerovi by se líbilo týdenní zhodnocení událostí do hloubky: „To má každý kanál, my to nemáme a je to škoda.“