Deník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) konstatuje, že německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) může pokračovat ve volební kampani nerušena špatnými zprávami o Opelu. Také podnikové odbory se dočkaly výsledku, který si přály, připomíná FAZ.
Líčený obraz Opelu, před nímž se díky trpělivosti německých vládních činitelů otvírá perspektiva nového začátku, však podle listu neodpovídá realitě. „To, co tady kancléřka už měsíce sugeruje svým voličům s poukazem na takzvanou záchranu Opelu, je taková autosugesce,“ pohrál si se slovy deník.
FAZ: Šrotovné rozmazlilo trh Úleva podle něj není na místě už jenom z pohledu německých daňových poplatníků, kteří mají k domnělé záchraně přispět 4,5 miliardy eur (téměř 115 miliard Kč). Střednědobě to platí i z perspektivy zaměstnanců Opelu.
„Ruský automobilový trh, údajně velká naděje do budoucna, je na dně. Evropský trh byl rozmazlen šrotovacími prémiemi; výrobce malých a středních vozů, jakým je Opel, zasáhne bumerang konce prémie obzvlášť silně. Opel čekají těžké roky,“ uzavírá FAZ.
Další velký deník Süddeutsche Zeitung konstatuje, že prodej Opelu je jen Pyrrhovým vítězstvím. To, že se GM nakonec rozhodl pro prodej, lze vnímat jako triumf spolkové vlády, domnívá se list, ale brzy by se prý mohlo ukázat, že úspěch je jen zdánlivý. „Ale kdo si připomene, jak komplikovaná byla jednání od konce května a jak velké bylo otálení Detroitu, může vytušit, že ještě hrozí další potíže -i když až po spolkových volbách,“ varuje Süddeutsche Zeitung.
Také bulvární deník Bild se ptá, zda je Opel skutečně zachráněn. Poukazuje na to, že není známo, jaké další požadavky General Motors vyloží na stůl a zda bude Magna za nových podmínek skutečně chtít automobilku koupit.
„Skutečností je, že Opel potřebuje čerstvé peníze. Od GM, který právě unikl krachu, nedostane nic a Magna nebude do konečného převzetí nic investovat. Kdo tedy bude platit? Německý daňový poplatník,“ odpovídá si lakonicky deník Bild.