Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Prodej piva i nealka roste o desítky procent

Česko

PRAHA Současná vlna veder zvyšuje pivovarům i výrobcům nealkoholických nápojů prodeje o desítky procent.

Lidé v horku pijí výrazně více, což dělá radost výrobcům i obchodníkům, kterým stoupají tržby. Růstu spotřeby zejména piva napomáhají také prázdniny a dovolené.

Karlovarské minerální vody (KMV), největší tuzemský producent balených vod a minerálních nápojů, zvýšily v červenci prodej svých produktů oproti chladnějšímu jaru zhruba o 20 procent. Obdobného nárůstu v současnosti dosahují KMV i v porovnání s loňským létem.

Tropická vedra výrazně zvyšují prodej piva ze všech tří závodů Plzeňského Prazdroje, tedy z Plzně, Nošovic a Velkých Popovic. Nárůst je v desítkách procent oproti srovnatelnému loňskému období. Nejlépe je na tom nealkoholický Birell a dále desítka Gambrinus, řekl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje. Pivovar musel přijmout na sezonu desítky brigádníků, aby zajistil velkou poptávku.

„V těchto dnech zaznamenáváme v prodejnách Albert růst prodeje nápojů o více než 20 procent v porovnání s loňským rokem. Největší nárůsty sledujeme u piva a slazených nealkoholických nápojů,“ řekl mluvčí hypermarketů a supermarketů Albert Libor Kytýr. Napilno mají například také pracovníci nymburského pivovaru, kterému v posledních dnech stoupl díky horkému počasí odbyt o více než 100 procent.

„Jedeme na plný výkon, denně vyrobíme od 500 do 1000 hektolitrů. Z toho 80 procent jde na tuzemský trh a 20 procent na export,“ řekl ředitel pivovaru Pavel Benák. Červenec bývá pro pivovary pravidelně nejúspěšnějším měsícem v roce. V letních měsících se plní letní zahrádky, otevírají sezonní restaurace, více piva než obvykle si dopřejí také lidé trávící dovolenou na chatách či v kempech. „V horkých dnech jsou v provozu i zahrádky nebo jiná venkovní posezení, a tím pádem provozovatelé takových restaurací vytočí mnohem víc piva,“ uvedl předseda představenstva Budějovického měšťanského pivovaru Miroslav Leština.

Podle mluvčího Pivovarů Staropramen Pavla Barvíka však příliš velká vedra nad 30 stupňů konzumaci piva přirozeně limitují. „Přece jen je pivo alkoholický nápoj, a obzvlášť na sluníčku je potřeba ho pít s mírou,“ uvedl. Řada lidí podle něj proto během dne dá přednost pivu nealkoholickému a klasické si dá až večer. Podle pivovarníků by jim nadprůměrně teplý červenec mohl pomoci dohnat ztráty z jara, kdy nejen zásluhou chladnějšího počasí prodali méně piva než ve stejném období loni.

***

„Přece jen je pivo alkoholický nápoj, a obzvlášť na sluníčku je potřeba ho pít s mírou.“

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!