Češi kvůli krizi méně utrácejí a na tržby obchodníků má nepříznivý vliv také citelný pokles cen spotřební elektroniky. Nižší obrat v Česku vykazuje například síť prodejen Electro World i konkurenční řetězec Datart. Společnosti Electro World, která na tuzemském trhu provozuje 19 prodejen se spotřební elektronikou, v účetním roce 2009/2010 končícím letos v dubnu klesly tržby meziročně o 393 milionů korun na 2,825 miliardy korun. Firmě se ale na druhou stranu podařilo snížit ztrátu ze 121,8 milionu korun v roce předchozím na 34 milionů korun.
Nižší tržby v hospodářském roce 2009/2010 od loňského května do letošního dubna zaznamenala také síť prodejen Datart, kterých nyní v Česku funguje 32. Zatímco v roce 2008/2009 utržila 4,1 miliardy korun, v roce 2009/2010 se její tržby podle ředitele Datart International Pavla Slámy snížily na 3,4 miliardy korun a firma vytvořila hrubý zisk 23 milionů korun. Sláma řekl, že nižší tržby má na svědomí pokles prodaných kusů spotřební elektroniky i ceny.
Už v roce 2008/2009 společnost Datart vykázala propad tržeb meziročně o 537 milionů korun na 4,1 miliardy korun. Podobně dopadly i prodejny Electro World, jejichž tržby se v roce 2008/2009 snížily o 529 milionů korun na 3,218 miliardy korun.
Pokles obratu i marže je podle vedení společnosti Electro World výsledkem finanční krize. „Spotřebitelé začali více přemýšlet o svých možnostech a odkládat nákupy. Zaměřovali se více na akční zboží a začali být opatrnější ve vztahu k úvěrům,“ stojí ve zprávě společnosti Electro World.