K tomu, aby se peticí oficiálně zabývalo zastupitelstvo města, stačí tisíc podpisů. Znění petice je však poněkud „virtuální“. Její text ani osoby z petičního výboru se nedají vyhledat. „Petice se k nám nedostala. Pravděpodobně za ní stojí stánkaři. Ti se proti celé stavbě bouří nejvíce, což je pochopitelné,“ řekla mluvčí investora stavby Helena Soukupová.
Dopravní podnik (DP) s uzavřením zastávky souhlasí. Podle generálního ředitele DP Martina Dvořáka je to běžná věc. „Od poloviny 90. let došlo k několika rekonstrukcím stanic,“ uvedl Dvořák. Zatím nejdéle byla stanice metra uzavřená po povodních v roce 2002, a to na dobu osmi měsíců. „Národní třída je specifická v tom, že kromě rekonstrukce, kterou nutně potřebuje, dojde i k přestavbě vestibulu, což je spojeno se stavební činností rozsáhlého charakteru. Dojde k výměně eskalátorů a dalších technologií, které pomohou zvýšit spolehlivost, a tedy i bezpečnost přesunu z úrovně nástupiště až na povrch,“ uvedl Dvořák.
Investor stavby Sebastian Pawlowski s peticí ostře nesouhlasí. „Organizátoři petice lidem neposkytují potřebné technické informace, které jsou důvodem pro uzavření stanice metra Národní třída. Uzavření je v tomto případě nutností, a to hlavně z důvodu bezpečnosti,“ řekl Pawlowski.
Národní třída Proluka nad stanicí metra Národní třída se zastaví. Vyroste tam komplex budov s názvem Copa Center. Stávající vestibul zastávky bude zbořen a postaví se úplně nový vstup do metra. Kvůli stavbě se stanice Národní třída uzavře, a vlaky tak budou zastávkou šestnáct měsíců jen projíždět. O začátku stavby stále ještě není rozhodnuto.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy