Singapurské aerolinky na rozdíl od některých jiných zájemců svou objednávku nestáhly ani poté, co se u nového stroje objevily technické problémy s elektroinstalací. Objednávky na celkem dvacítku A380 v uplynulých 18 měsících naopak zrušily velké zasilatelské firmy FedEx a UPS. Airbus se pak letos na jaře rozhodl, že přeruší práce na vývoji nákladní verze letounu, zvaného „superjumbo“, a plně se soustředí na dokončení modelu pro přepravu pasažérů. V poslední době se ale Airbus dočkal i dobrých zpráv. Koncem září oznámily British Airways, že v příštích letech pro posílení svých dálkových spojů nakoupí tucet „třistaosmdesátek“, které ve výběru porazily konkurenční Boeing 747. Právě tomu má být nový letoun hlavním konkurentem, Airbus tvrdí, že je proti americkému soupeři, jehož první verze se představila koncem 60. let, tišší i úspornější. Airbus i mateřský koncern EADS doufají, že se po počátečních problémech, které kromě odstoupení několika členů vedení obou firem vyústily i v nouzový plán a propuštění 10 tisíc zaměstnanců během čtyř let, nyní konečně začne vracet investice do vývoje A380, odhadovaná na 10 miliard dolarů (téměř 200 miliard korun).
***
Vývoj letounu trval dvacet let
Firma EADS, jejíž počátky sahají do roku 1970, se vývojem velkokapacitního stroje začala zabývat před 20 lety. Konstrukční práce na stroji začaly v červnu 1994. Projekt se představil koncem roku 2000. V lednu 2002 se stroj poprvé předvedl veřejnosti a o čtvrt roku později v Toulouse poprvé vzlétl.