Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

První čínský vůz přijíždí i do Česka

Česko

PRAHA Čínské automobilky se nesnaží dobýt jen americký trh. Na frankfurtském autosalonu v září 2007 totiž firma Charouz Motors podepsala dohodu o spolupráci se společností HSO, která bude do Česka dovážet čínskou značku Brilliance.

„S prodejem začneme v rozmezí dubna a května,“ řekl LN Andrej Babčák, který za českou stranu smlouvu podepisoval. Podle něho je nyní v plném proudu budování dealerské sítě.

Hlavním důvodem, proč se firma rozhodla prodávat čínské auto na tuzemském trhu, je cena. Sedan BS4 je vybaven motorem Mitsubishi o obsahu 1,8 litru. „Naše auto, které je ve stejné kategorii jako Škoda Superb, bude stát tři sta osmdesát tisíc korun,“ informoval majitel firmy Antonín Charouz.

Charouz: chceme prodávat tisíce aut Odborníci ale zatím příliš nevěří, že by čínské vozy mohly v ČR uspět. „Evropa, včetně Česka, je relativně konzervativní. Stačí se podívat, jak dlouho trvalo japonským a korejským automobilkám, než zde prorazily,“ uvedl Antonín Šípek, ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu.

Navíc měly čínské automobilky opakovaně problémy se splněním evropských bezpečnostních standard. Charouz ale namítá, že značka Brilliance již prošla všemi základními předpisy. „Čínská auta jsou stále hodně o plagiátech úspěšných vozů. Naše auto ale žádná kopie není,“ dodal.

Šípek předpokládá, že k masovému prodeji čínských vozů na českém trhu dojde až za pět let, a to v maximálním počtu dvou tisíc aut ročně. Charouz je opačného názoru. „Chceme každoročně prodávat řádově tisíce aut. Už nyní je o Brilliance velký zájem, jak u motoristů, tak u jednotlivých prodejců,“ konstatoval Charouz.

Autor: