Čtvrtek 9. prosince 2021, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Česko

Pošta nakonec koupí jen část PNS, spojenou s doručováním zásilek. O distribuci tisku se nezajímá

Distribuční centrum PNS foto: MAFRA

Česká pošta kupuje část největšího distributora tisku a zároveň největšího alternativního poštovního operátora, První novinové společnosti (PNS). Pošta má zájem jen o tu část firmy, která se zabývá doručováním zásilek a předplaceného tisku. O distribuci novin a dalšího zboží do trafik se nezajímá.
  12:12

„K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít zejména v doručování poštovních listovních služeb, adresných a neadresných tiskových zásilek a doručování předplatného tisku na území České republiky,“ uvedl na webu  Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který se spojením firem zabývá.

Přibylo dva tisíce Balíkoven. Na podzim jich bude přes pět tisíc, slibuje pošta

Distribuce novin a dalšího sortimentu do trafik součástí transakce není, uvedl pro ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík.  Tedy součástí transakce není činnost PNS spočívající v zajišťování dodávek celostátních i regionálních deníků, časopisů, elektronických médií, neperiodických publikací a dalšího doplňkového sortimentu na prodejní místa po celé České republice. Zda bude kvůli tomu společnost PNS nějak rozdělena, neuvedl.

Cena je v tuto chvíli podle pošty obchodním tajemstvím. „Výhodnost transakce byla současně ověřena externě zpracovaným business plánem. Kupní cena je valuována (posouzena) dvěma externími znaleckými posudky,“ doplnil Vitík. Pošta podle něj plánuje řadu akvizic různého typu. Vždy se bude jednat o oblasti, které mají společné body s logistikou, doručováním a kompletací zásilek a podobně.

První novinová společnost je největším distributorem tisku do prodejní sítě v Česku a po fúzi se společnostmi PNS Grosso a Mediaservis také největší alternativní společností zajišťující doručování adresných a neadresných zásilek v zemi.

Hlavními akcionáři PNS jsou MAFRA (37,51 procenta), Vltava Labe Media (35 procent) a Czech News Center (27,02 procenta). Za rok 2020 vykázala společnost ztrátu 175 milionů korun, což bylo o 42 milionů méně než v roce 2019. Tiskem a doplňkovým zbožím zásobuje téměř 14 tisíc prodejních míst v celém Česku.

Česká pošta zaměstnává 27 tisíc lidí a provozuje 3 200 poboček a dalších 2000 Balíkoven u smluvních partnerů. Podnik je od roku 2018 ve ztrátě.

Z pošty vzniknou dva podniky. Rozdělí státní a komerční služby

Podle výroční zprávy za rok 2020 byl konsolidovaný výsledek hospodaření minus 1,4 miliardy korun ve srovnání se ztrátou 286 milionů za rok 2019. V roce 2018 byla vykázaná konsolidovaná ztráta České pošty 186 milionů korun. Za tři roky by se měla pošta rozdělit na provozovatele sítě poštovních poboček a doručovatelskou kurýrní a logistickou firmu.

Autoři: ,

TEST: Hodinky místo mobilu děti pohlídají i zabaví

Premium Co umějí chytré hodinky se SIM kartou pro děti? Nahradí mobil. Dá se na ně dovolat a většinou i sledovat jejich polohu...

Opatření bojkotuje stále více lidí, cítí se podvedeni, říká psycholog

Premium Doba covidová je už dlouhá. Zatímco při první vlně epidemie byli lidé v Česku většinou ukázkově disciplinovaní, nyní je...

Velké dilema třetí dávky: míchat, či nemíchat vakcíny?

Premium Posilující dávka očkování naráží na možnost volby. Řada Čechů řeší, kterou vakcínou si nechat svoji imunitu proti...

Mohlo by vás zajímat