Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Půjčky se nabízí i na benzince

Česko

Banky, pojišťovny i dopravci zkouší prodat svoje služby na stále nových místech. Ztráty důvěry se nebojí

PRAHA K rohlíkům havarijní pojištění nebo lístek do vlaku, k benzinu či naftě kreditní kartu. Tak začíná vypadat nakupování v Česku. Neobvyklá spojení obchodníků se stávají běžnou praxí a tuzemské firmy plánují jejich další posilování.

Zákazníci společnosti Agip tak nyní například mohou přímo u stojanů některých čerpacích stanic získat kreditní kartu od společnosti GE Money.

„Vážíme si času našich klientů a ve snaze jim ho ušetřit jsme se rozhodli jít za nimi do míst, která obvykle navštěvují. Jedná se o velmi jednoduchý způsob získání karty, jejíž vlastnosti jsou pro klienta srozumitelné a pochopitelné,“ uvedla Markéta Dvořáčková, tisková mluvčí GE Money Bank.

Hypermarkety Globus zase už několik měsíců nabízejí prostřednictvím finanční společnosti Cetelem pojišťovací služby. Nějakou formu pojištění už si při nákupu v Globusu sjednaly stovky lidí. Nejčastěji šlo o cestovní pojištění, zájem je však také o povinné ručení a havarijní pojištění.

„Výsledky jsou příjemným překvapením s ohledem na to, že jde o novou věc, na kterou si lidé musí teprve zvykat. Není ale v zásadě o nic víc netradiční, než byly před několika lety třeba půjčky v supermarketech,“ komentoval to mluvčí společnosti Cetelem Martin Malý. Podivných kombinací bude přibývat Většina velkých firem zatím v České republice s tímto způsobem prodeje spíš experimentuje, netají se ale plány na další podobné projekty i do budoucna.

„Touto cestou se budeme dlouhodobě ubírat i nadále, daří se nám tak budovat dlouhodobý vztah s klientem,“ potvrdila Dvořáčková.

Podobně se vyjadřují i České dráhy, které celý říjen nabízely zlevněnou celodenní jízdenku určenou na 28. říjen v prodejnách Lidl.

„Byl to pro nás pilotní projekt, dopadl ale velmi dobře a žádná nedůvěra ze strany cestujících se neobjevila. Další podobnou akci chystáme ještě do konce roku,“ prozradil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Během prodejní akce v Lidlu se prodalo více než třináct tisíc vlakových jízdenek a vzrostl i zájem o další služby, díky čemuž se drahám podle Šťáhlavského zvýšily tržby řádově o několik milionů korun. Cizí prostředí lidem nevadí „Veřejnost je těmto alternativním formám prodeje otevřená. Přesto se objevují i tací, které nelze oslovit s finančním produktem jinde než v bankovním prostředí,“ popsala Dvořáčková. Řada klientů si podle ní také produkt nakonec pořídí na pobočce banky právě díky tomu, že už s ním byli osobně seznámeni jinde. Obchodníci se shodují v tom, že si lidé na nové služby zvyknou poměrně rychle. Málokterý návštěvník supermarketu už se dnes pozastaví nad nabídkami notebooků, pneumatik či spotřebních úvěrů. České firmy však pořád mají co dohánět v porovnání se zahraničím. Například v sousedním Rakousku se v letáku řetězce Penny objevila zcela vážně míněná nabídka krátkých letů raketoplánem za 210 tisíc eur, tedy téměř 5,5 milionu korun. Firma si tak prý chtěla především usnadnit vstup na trh cestovního ruchu.

***

Co Čechy čeká

Příklady netradičních prodejních spojení ze zahraničí

Prodejce kávy Tchibo už nabízel mobilní telefony, nábytek, a dokonce i studium na soukromé škole. Supermarkety Penny v Rakousku zařadily do nabídky let raketoplánem do kosmického prostoru. Módní řetězec C&A začal svým zákazníkům kromě oblečení nabízet i možnost pojištění automobilu. Řetězce Lidl nebo Aldi ve svých prodejnách v Německu dlouhodobě nabízejí exotické zájezdy do ciziny. Zájezdy nabízí cestovní koncern Berge&Meer také přes čerpací stanice Aral nebo teleshopping.

Autor:

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...