Stavbou balneoprovozu se Pupp snaží být konkurenceschopný s dalšími luxusními karlovarskými hotely, které již lázeňské provozy v uplynulých letech vybudovaly. Naposledy to byl hotel Thermal, který jej otevřel loni. Podle ředitelky Puppu je klientela čím dál náročnější a není snadné si ji udržet. „Celkový úbytek klientely loni přesáhl deset procent, což zase nebylo tak hrozné. Úbytek jednotlivých hostů byl jen minimální.“
Pupp pocítil loni hlavně úbytek firemní klientely. V grandhotelu se konalo téměř o polovinu méně kongresů, konferencí a podnikových akcí než v roce 2008. Ztráta Puppu by ovšem neměla být vyšší než v roce 2008, kdy se pohybovala kolem 11,8 milionu korun. Tehdy se na ztrátě podepsala hlavně vůči euru sílící koruna. „Letos čekáme oživení a plánujeme růst naší ekonomiky asi o 12 procent proti loňsku. Počet ubytovaných hostů by měl dosáhnout 25 000 a počet návštěvníků v našich gastronomických provozech by měl překonat dvě stě tisíc.
Pupp se musí letos kromě krize vypořádat i s rekonstrukcí hlavní lázeňské promenády Stará Louka, která u hotelu začíná. Není jednoduché v krizové době získat klienty, natož pokud uvidí, jak okolí Puppu vypadá,“ konstatovala Pfeffer-Ferklová. „Ceny držíme ve stejné cenové hladině několik let a letošek nebude výjimkou, zdražení neplánujeme. Práce na promenádě hostům kompenzujeme zvýšenou péči nebo různými drobnými pozornostmi, aniž by se to promítlo do ceny, kterou zaplatí.“