Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Reklama Sixtu s šéfem ODS je neetická

Česko

PRAHA Autopůjčovna Sixt, která na billboardech použila fotografie předsedy ODS Mirka Topolánka, porušila podle Rady pro reklamu její etický kodex. Rada proto autopůjčovnu i média a firmy, které reklamu šíří, vyzvala, aby tuto kampaň ukončily. Autopůjčovna se zatím ke kritice nevyjádřila. Její zástupci včera řekli, že čekají na právní rozbor rozhodnutí.

Autopůjčovna na billboardy umístila Topolánka se sloganem „Sixt má auto pro každého“. Chtěla tak využít mediální pozornost upřenou na aféru kolem Topolánkovy dovolené v Toskánsku. Na jedné z fotografií z Itálie totiž Topolánek stál vedle jeepu, který mu pronajala právě autopůjčovna Sixt. Podle rady reklama nesmí zobrazovat žijící osoby ani na ně odkazovat, pokud s tím nesouhlasí. Podle dalšího článku kodexu by navíc reklama neměla využívat politiků či jiných „veřejných autorit“ ani v případě, že by s tím souhlasili.

Autopůjčovna Sixt využila v reklamě politickou aféru i v Německu. Na billboardy si tam dala ministryni zdravotnictví Ullu Schmidtovou. Politička byla kritizována médii a politickými oponenty kvůli tomu, že odjela na dovolenou do Španělska služebním vozem s řidičem. Auto jí tam ale ukradli. „Slibuji. Příště si pronajmu auto u Sixtu,“ oznamovala ministryně v reklamě autopůjčovny.

Autor:

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...