Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Reklamní hit jara? Možná to bude nábor

Česko

REKLAMNÍ GLOSÁŘ

Je to známý vtip, který se tu a tam objevuje na internetu v podobě personálního inzerátu: „Jste mladý, vzdělaný, zkušený a komunikativní? Jste připravený pracovat s plným nasazením? Chcete vydělávat 90 tisíc měsíčně a cestovat po celém světě? Pokud ano, tak běžte do prdele! My hledáme truhláře.“

Ano, je to dost známý vtip, kterému se rád směju. A to i s vědomím, že už to dávno není vtip.

Zatímco nezaměstnaných manažerů, marketérů, lidí z reklamních agentur a také novinářů rapidně přibylo, obory vyžadující řemeslně či technicky nadané jedince hlásí poplach a řemeslníci i technici dlouhodobě vedou žebříčky nejžádanějších profesí. Obchodníků najdete na trhu spoustu, šikovné ruce podstatně hůř. Sérii náborových kampaní už chce rozjet ČEZ a hlásí se i další.

Takže není od věci, že pražské zastupitelstvo schválilo minulý pátek plán dlouhodobé podpory učňovského školství a řemesel v hlavním městě Praze v letech 2010 až 2013. Projekt má propagovat učňovské a odborné školství zřizované Prahou, odbourat mýty, které se k řemeslům vážou, a informovat veřejnost o možnostech vzdělávání v tomto směru. Praha také pokračuje v projektu „Řemeslo žije!“, který odstartovala v roce 2008 a jehož jádrem je stejnojmenný portál, který chce město „proměnit v klubovnu příznivců řemesel, internetovou televizi, elektronický obchod, knihovnu a databázi informací“ o řemeslech.

Skvělé, vypadá to, že z náboru by se mohl stát nový reklamní hit. Teď ještě, kdyby pražský magistrát udělal něco pro to, aby se řemeslníci vůbec dostali ke své práci. Když jsem si zval do bytu naposledy řemeslníka, mohl zaparkovat jen v Nuslích. Bydlím na Vinohradech, na místě, které je víc než o kilometr dál.

O autorovi| Jaroslav Krupka, redaktor LN

Autor: