Rekordní produkci dokázali tuzemské automobilky realizovat i přes stagnující poptávku v zemích západní Evropy a výrazný propad německého automobilového trhu, zdůraznil prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn. „Nakolik je tento vývoj možné udržet i v budoucnu, závisí především na dostatku kvalifikovaných pracovních sil a vývoji kurzu koruny,“ dodal Jahn. Koncem letošního roku přitom spustí výrobu nošovická továrna korejské automobilky Hyundai.
Výrobu osobních aut táhla Škoda Auto, která zvýšila produkci o 12 procent na 623 529 vozů. Její podíl na českém trhu však přesto klesl. Kolínská TPCA zvýšila výrobu o pět procent na 308 478 aut, dalších osm vozů vyrobila firma Kaipan a jeden firma Gordon.
Linky výrobců nákladních aut loni opustilo 3154 vozů, což představuje nárůst o 58 procent. Z toho 2431 připadá na Tatru, která zvýšila produkci o 60 procent. O polovinu na 723 vozů vzrostla výroba v Avii. Výroba autobusů se zvýšila o 14 procent na 3357 vozidel, z toho společnost Iveco zvýšila produkci o 16 procent na 2873 autobusů.