„Výrobní cena jedné igelitky je zhruba čtyřicet haléřů. Při objemu sto padesáti milionů tašek ročně si lze lehce spočítat, kolik úspora činí,“ řekla LN mluvčí společnosti Tesco Jana Matoušková. Obchodní řetězec tak ušetří kolem šedesáti milionů korun.
Většina obchodníků už ale igelitky zpoplatňuje, například v prodejnách Intersparu už od konce listopadu 2006. Bursík tedy cílí především na tři společnosti -Tesco, Globus a Hypernova.
Kromě Tesca ale oba zbývající řetězce nabízejí zdarma pouze menší a méně kvalitní igelitky. „V Hypernově se už nyní za větší tašku platí 5,90,“ uvedl mluvčí Hypernovy Libor Kytýr.
Bursíkova kritika se ale netýká pouze obchodů s potravinami. Jeho výzva směřuje například i k drogistickým firmám, kde zákazníci igelitky také dostávají. „Zpoplatněním této služby bychom ušetřili přes šest a půl milionu korun,“ konstatoval Lukáš Kozděra, manažer DM drogerie.